دوران آپارتاید در آفریقای جنوبی/تصاویر

کد خبر: 307607

گزارش زیر نگاهی است به عکس‌هایی که گوشه‌ای از رنج سیاه‌پوست‌های آفریقای جنوبی در دوران آپارتاید را به تصویر کشیده‌اند.

فارس:نلسون ماندلا شامگاه پنجشنبه در منزل شخصی‌اش در ژوهانسبورک در گذشت.نام او گرچه با بسیاری از ارزشهای والای انسانی گره خورده، تداعی‌کننده مصائبی که هموطنان او تحت حاکمیت رژیم آپارتاید متحمل شدند نیز هست.

گزارش زیر نگاهی است به عکس‌هایی که گوشه‌ای از رنج سیاه‌پوست‌های آفریقای جنوبی در دوران آپارتاید را به تصویر کشیده‌اند.

سیاه‌پوست‌های معترض به آپارتاید آفریقای جنوبی در حال مطالعه اخبار کشتار معترضان به دست پلیس

نمونه‌ای از تابلوهای نصب شده توسط رژیم آپارتاید که در آن امکان برخورداری از مزایای عادی فقط برای سفیدپوست‌ها در نظر گرفته شده بود.

تظاهرات آفریقایی‌ها در دامنه یکی از کوههای آفریقای جنوبی برای اعتراض به کوچ اجباری سیاه‌پوست‌ها به دلیل شیوع بیماری طاعون

ساکنان روستای «اکوویکن». میلیون ها ساکن آفریقای جنوبی در خلال 30 سال پایانی رژیم آپارتاید به اجبار از سرزمین‌های مادریشان بیرون رانده شده و به چنین روستاهایی منتقل شدند.

آفریقایی‌ها از سرزمین‌های مادریشان بیرون رانده شده و به شهرک‌هایی که برای آنها در نظر گرفته شده بود منتقل شدند. این روستاها محل اقامت زنان و بچه‌ها، افراد بیمار و مسن و هر فرد دیگری شد که برای اقتصاد سفیدپوست‌ها فایده‌ای نداشتند.

کمیته مخالفت با اعطای وام به آفریقای جنوبی در آمریکا فعالان در بسیاری از شهرهای این کشور را ترغیب کرد تا با برگزاری تظاهرات مخالفت خود را با اقدام بانکهای آمریکایی درباره دادن وام به آفریقای جنوبی اعلام کنند.

تظاهرات سیاه‌پوستان آفریقای جنوبی برای آزادی زندانیان سیاسی

اعتراض سیاه‌پوستان به سیاستهای تخلیه اجباری رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی

پلیس آفریقای جنوبی از جمعیت سیاه‌پوستان می‌خواهد که متفرق شوند.

کودکان منطقه سوتو در نزدیکی شهر ژوهانسبرگ. لغت که روی دیوار نوشته شده به معنی قدرت است که نوعی دعوت برای شرکت در تظاهرات‌های ضد رژیم آپارتاید بود.

16 نوامبر 1976؛ «هکتور پیترسون» فردی بود که در قیام‌ها علیه رژیم آپارتاید جنوبی کشته شد. تصویر این نوجوان 12 ساله که یک معترض دیگر آن را حمل می‌کند، یکی از معروفترین عکس‌های آن سال شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها