ارتش آمریکا «بوش» را بیشتر از «اوباما» دوست دارد!

کد خبر: 333113

40 درصد از کسانی که می گویند جنگ عراق ارزش جنگیدن را داشت، وی را فرمانده کل قوای خوبی می دانند. در نظرسنجی سال 2011 مرکز تحقیقات پیو هم مشخص شده بود که کهنه سربازان دوران بعد از 11 سپتامبر، که موافق عملکرد اوباما بوده اند، کسانی هستند که معتقدند جنگ عراق ارزش جنگیدن را نداشته است.

ارتش آمریکا «بوش» را بیشتر از «اوباما» دوست دارد!
سرویس بین الملل «فردا»: براساس نظرسنجی جدید واشینگتن پست و بنیاد کایزر فمیلی، کهنه سربازان جنگ های عراق و افغانستان، جورج دبلیو بوش را به باراک اوباما ترجیح می دهند و معتقدند که بوش فرمانده کل قوای بهتری است. 65 درصد از سربازان این دو جنگ دوران پس از 11 سپتامبر، می گویند که بوش فرمانده ی کل قوای بهتری است. در حالی که 42 درصد از آنها معتقدند که اوباما فرمانده ی بهتری است. این درحالی است که این دو جنگ را بوش آغاز کرده بود.

برپایه گزارش«دیدبان آمریکا»، براساس این نظرسنجی 42 درصد از سرباران جنگ عراق و افغانستان اوباما را فرمانده ای خوب و 48 درصد وی را فرمانده ای بد معرفی می کنند، همچنین 10 درصد از آنها نظری نداشتند. 65 درصد از این سربازان، بوش را فرمانده ای خوب و 28 درصد وی را فرمانده ای بد می دانند، در عین حال 7 درصد هم نظری نداشته اند. جنگ عراق که بوش آن را آغاز کرد موجب شد تا میزان محبوبیت وی به پایین ترین حد خود برسد. بیش از نیمی از کهنه سربازان، معتقدند که جنگ عراق ارزش جنگیدن را نداشته است ولی 53 درصد از آنها معتقدند که بوش فرمانده کل قوای خوبی بوده است. البته جای تعجبی نیست که 80 درصد کسانی که می گویند جنگ عراق ارزش جنگیدن را داشته است، بوش را فرمانده ی خوبی می دانند.

اوباما محبوبیت چندانی در میان کسانی که حامی جنگ عراق هستند، ندارد چون وی از ابتدا با جنگ عراق مخالف بوده است. حدود 45 درصد از کسانی که جنگ عراق را جنگی بی ارزش می دانند، اوباما را فرمانده ی خوبی می دانند. در مقابل 40 درصد از کسانی که می گویند جنگ عراق ارزش جنگیدن را داشت، وی را فرمانده کل قوای خوبی می دانند. در نظرسنجی سال 2011 مرکز تحقیقات پیو هم مشخص شده بود که کهنه سربازان دوران بعد از 11 سپتامبر، که موافق عملکرد اوباما بوده اند، کسانی هستند که معتقدند جنگ عراق ارزش جنگیدن را نداشته است.

درحالی که 42 درصد کهنه سربازان اوباما را فرمانده کل قوای خوبی می دانند، ولی محبوبیت کلی وی در میان آنها 32 درصد می باشد. این تفاوت درصدها نشان می دهد که این کهنه سربازان عملکرد نظامی وی را بیشتر از دیگر اقدامات وی در دوران ریاست جمهوری اش می پسندند. نکته ی دیگر هم این می باشد که اکثریت کهنه سربازان جنگ های عراق و افغانستان بیش از دیگر آمریکایی ها متمایل به جمهوری خواهان و محافظه کاران می باشند، به همین دلیل آنها به طور کلی به یک رئیس جمهور دموکرات بدبین هستند.

منبع: واشینگتن پست

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها