احتمال اعزام ناظر از ایران به سوریه

کد خبر: 342750

مهمترین تحولات سوریه در روز گذشته تدارکات وزارت آموزش و پرورش سوریه برای برگزاری امتحانات دوره متوسطه، بازگشت مردم حمص به خانه و کاشانه، احتمال اعزام ناظر برای انتخابات سوریه و انجام توافق حمص به پیشنهاد ایران است.

فارس: مهمترین تحولات میدانی و سیاسی سوریه در 24 ساعت گذشته را می‌توان تدارکات وزارت آموزش و پرورش سوریه برای برگزاری امتحانات دوره متوسطه، بازگشت مردم حمص به خانه و کاشانه، احتمال اعزام ناظر برای انتخابات سوریه و انجام توافق حمص به پیشنهاد ایران دانست .

تحولات میدانی

تدارکات وزارت آموزش و پرورش سوریه برای برگزاری امتحانات دوره متوسطه

با نزدیک شدن به زمان برگزاری دوره متوسطه در سوریه وزارت آموزش و پرورش این کشور تدارک لازم برای برگزاری هر چه بهتر و ایمن‌تر این انتخابات را اتخاذ کرده است .

سوختن برگه «جبهه جنوب» و بر باد رفتن رویاهای رژیم صهیونیستی

اختلافاتی که در جبهه جنوبی سوریه همانند دیگر جبهه‌ها بر گروه‌های مسلح سایه افکنده، تمام رویاهای رژیم صهیونیستی در جنوب سوریه را به باد فنا داد .

هلاکت فرمانده نظامی داعش در درگیری‌های دیر الزور

« ابو عمر چچنی»، فرمانده نظامی گروه تروریستی داعش در اثر شدت جراحت‌های وارده در جریان درگیری با «جبهه النصره» کشته شد .

تحولات سیاسی

سوریه در مسیر آرامش/ بازگشت مردم حمص به خانه و کاشانه

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی با تاکید بر شور و شعف اهالی بازگشته به شهر جنگ زده حمص به تلاش آن‌ها جهت بازسازی این شهر تخریب شده اشاره کرد .

دعوت شفاهی از ظریف برای سفر به ریاض/ اعزام ناظر برای انتخابات سوریه

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: از ابتدا اعلام کرده‌ایم مصمم هستیم مذاکرات را بر مبنای برد - برد به نتیجه برسانیم و بر عزم خود هستیم و تصمیم جمهوری اسلامی ایران بر این اساس تغییری نکرده است .

مشاور اسد: انتخابات ربطی به ژنو ندارد/ آمریکا دنبال تعیین جاسوس در سوریه است

مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس جمهوری سوریه «آشتی ملی» را راهکار اصلی بحران سوریه دانست و با بیان اینکه آمریکا با «نشست‌های ژنو» دنبال تعیین جاسوس در سوریه است، تأکید کرد انتخابات این کشور حقی ملی است و ربطی به ژنو ندارد .

توافق حمص پیشنهاد ایران بود

مشاور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه دیپلماسی پارلمانی ایران تصریح کرد حل مشکل پیچیده حمص نشان داد راه‌حل پیشنهادی ایران مبنی بر گفت‌وگوی سوری - سوری عملی و موثر است .

روزنامه انگلیسی: غرب، تحلیل «اسد شکست می‌خورد» را کنار گذاشت

یک روزنامه انگلیسی با اشاره به موفقیت دمشق در مقابله با گروه‌های مسلح مورد حمایت غرب و اعراب تاکید کرد: دولت‌های غربی از تحلیلشان درباره شکست بشار اسد در جنگ با مخالفان طی 18 ماه گذشته دست کشیده‌اند .

نتوانسته‌ایم حزب‌الله را محدود کنیم/تروریست‌های سوریه به اسرائیل و اروپا حمله خواهند کرد

« عاموس گیلعاد» معاون وزارت جنگ رژیم‌صهیونیستی روز دوشنبه ضمن متهم کردن ایران به تلاش برای ساخت بمب اتم، گفت اسرائیل در آینده با طوفان روبرو خواهد شد و تل‌آویو نتوانسته از تقویت توان موشکی حزب‌الله لبنان جلوگیری کند .

آشنایی با دیدگاه‌های رقبای انتخاباتی بشار اسد+تصاویر

در حالی که جبهه مخالف سوریه در تلاش است تا انتخابات ریاست جمهوری این کشور را غیر قانونی نشان دهد، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در حال طرح نظرات و دیدگاه های خود هستند .

دیدار مخالفان سوری با فرانسوا اولاند در پاریس

گروه موسوم به «ائتلاف مخالفان سوری» به ریاست احمد جربا با فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در پاریس پایتخت این کشور دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها