اشغال‌پالایشگاه«بیجی»عراق‌تکذیب‌شد/ هلاکت‌"عزت‌الدوری"معاون‌اول‌صدام/ هشداردرباره‌نفوذ‌داعش‌به‌بغداد/ هلاکت۲سرکرده‌داعش‌دربیجی‌وبغداد

کد خبر: 348681
فارس: سرویس مبارزه با تروریسم عراق خبر اشغال پالایشگاه بیجی عراق از سوی داعش را تکذیب کرد. به گزارش پایگاه خبری «السومریه نیوز»، خبر منتشر شده مبنی بر اشغال پالایشگاه «بیجی» در شمال بغداد از سوی تروریست‌های داعش را تکذیب و اعلام کرد که این پالایشگاه که به دلایل امنیتی تخلیه شده، تحت کنترل کامل نیروهای امنیتی عراق است. برخی رسانه ها صبح امروز ادعا کردند که این پالایشگاه تحت تصرف تروریست‌ها در آمده است. از سوی دیگر برخی رسانه‌ها نیز اعلام کردند که تنها چند خمپاره به سوی این پالایشگاه شلیک شده که به آتش‌سوزی منجر شده است.
هلاکت "عزت الدوری"، معاون اول صدام باشگاه خبرنگاران: در حمله جنگنده‌های عراقی به استان "صلاح الدین"، "عزت الدوری"، معاون اول صدام به هلاکت رسید. به گزارش شبکه الوان عراقیه، در حمله جنگنده‌های عراقی به استان "صلاح الدین"، "عزت الدوری"، معاون اول صدام به هلاکت رسید. هشدار درباره نفوذ داعش به بغداد مهر: هشدار سخنگوی نیروهای مسلح عراق درباره نفوذ داعش به پایتخت با تصاویر مرجعیت، تسلط ارتش بر مناطق البحیرات در شمال بابل و منطقه کاطون در دیالی و اشغال چند مرکز پلس به دست تروریست های داعش از مهمترین اخبار عراق است. به گزارش پایگاه المسله، یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین اعلام کرد: بالگردهای ارتش مراکز وابسته به داعش را در منطقه بلد در جنوب تکریت هدف قرار دادند. این منبع بیان کرد: درگیری میان نیروهای امنیتی و داعش در منطقه بلد در منطقه الرواشد در جنوب صلاح الدین رخ داد که با وارد شدن بالگردهای ارتش به معرکه تعداد زیادی کشته و زخمی شدند. از سوی دیگر شبکه الفرات نیوز از تسلط ارتش بر منطقه الکاطون در استان دیالی خبر داد. در همین حال قاسم عطا سخنگوی نیروهای مسلح عراق درباره ورود تروریست های داعش در حالی که تصاویر مرجعیت را در دست دارند هشدار داد و افزود: نیروهای امنیتی مناطق تلعفر را بازپس گرفته اند و در تعیب داعش در مناطق دیگر هستند. نیروهای امنیتی حمله به پالایشگاه بیجی را دفع کرده اند و ادوات آنها را منهدم کردند. پالایشگاه تحت کنترل نیروهای امنیتی و نیروهای ویژه است. وی از تسلط نیروهای امنیتی بر منطقه البحیرات در شمال بابل خبر داد و بیان کرد: تروریستها قصد داشتند از این منطقه برای حمله به بابل و کربلا استفاده کنند. از سوی دیگر گروهک داعش چند مرکز پلیس را در غرب الانبار به اشغال خود درآورد.
هلاکت۲سرکرده داعش در بیجی و بغداد فارس:2 سرکرده خارجی دیگر داعش در «بیجی» و «بغداد» به دست نیروهای امنیتی عراق کشته شدند. به گزارش شبکه «العراقیة»، سرویس مبارزه با تروریسم که امروز حمله داعش به پالایشگاه «بیجی» را خنثی و طی آن 40 تروریست را کشت اعلام کرد که در میان کشته‌ها، هویت «ابویمامه الدوسری» دارای تابیعیت سعودی از سرکرده‌های داعش در عراق را شناسایی کرده است. از سوی دیگر فرماندهی عملیات بغداد نیز اعلام کرد که در نزدیکی منطقه «الاسحاقی»، «ابوطلحة اللیبی» را به قتل رسانده است. تروریست‌های داعش چندی پیش به استان نینوا و به طور مشخص به شهر موصل حمله کردند و تلاش کردند از آنجا به سوی مکان‌های دیگر عراق پیشروی کنند اما با کمک عشائر، نیروهای داوطلب مردمی، پیشمرگه و ارتش عراق، بسیاری از این توطئه‌ها خنثی شد و تاکنون سرکرده‌های زیادی از این گروه تروریستی در مناطق مختلف عراق کشته شده‌اند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها