آخرین‌اخبارازدرگیری‌های«فرگوسن»/تصاویر

کد خبر: 361512

در حالیکه اجرای قانون منع آمد و شد در شهر «فرگوسن» وارد دومین روز خود شد، معترضان به قتل نوجوان سیاهپوست آمریکایی به تظاهرات خود ادامه دادند و با پلیس درگیر شدند و کالبدشکافی نشان داده است که نوجوان ۱۸ ساله سیاهپوست ۶ بار توسط پلیس مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.

آخرین‌اخبارازدرگیری‌های«فرگوسن»/تصاویر
فارس: در حالیکه اجرای قانون منع آمد و شد در شهر «فرگوسن» وارد دومین روز خود شد، معترضان به قتل نوجوان سیاهپوست آمریکایی به تظاهرات خود ادامه دادند و با پلیس درگیر شدند و کالبدشکافی نشان داده است که نوجوان ۱۸ ساله سیاهپوست ۶ بار توسط پلیس مورد اصابت گلوله قرار گرفته است. به گزارش روزنامه آمریکایی «یو اس ای تودی»، اعتراضات به قتل «مایکل براون» نوجوان سیاهپوست 18 ساله آمریکایی، یکشنبه شب در حالیکه پلیس برای دومین شب اعلام حکومت نظامی و منع آمد و شد اعلام کرد، در حومه سنت لوئیس ادامه داشت. گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که کالبدشکافی اولیه که به درخواست خانواده براون صورت گرفته است، نشان می‌دهد که افسر پلیس آمریکا 6 بار به براون شلیک کرده است. اواخر شب گذشته، یکشنبه، روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز گزارش کرد که یک کالبدشکافی محرمانه که به درخواست خانواده «مایکل براون» صورت گرفته است، نشان می‌دهد که او دستکم 6 بار مورد اصابت گلوله پلیس قرار گرفته که 4 بار بازوی راست وی و دو مرتبه سر او مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.
نیویورک‌تایمز همچنین گزارش کرد که تمامی گلوله‌ها از روبرو به براون شلیک شده است. اواخر شب گذشته، بیش از دو ساعت قبل ثانیه‌ای که قوانین منع آمد و شد وارد روز دوم خود شود، پلیس به سمت صدها معترضان خشمگینی که از شاهراه شهر فرگوسن به سمت مرکز فرماندهی پلیس راهپیمایی می‌کردند، گاز اشک‌آور پرتاب کرد. پلیس شهر فرگوسن نیز در یک پیام توییتری نوشت که معترضان به سمت پلیس «کوکتل مولوتوف» پرتاب کردند اما معترضان از جمله «رنیتا لامکین» یک کشیش که بعنوان حافظ صلح فعالیت دارد، تأکید کرد که هیچ کس کوکتل مولوتوف پرتاب نکرده است و گفت که این حرف پلیس صحت ندارد. پلیس وقتی با مقاومت معترضان روبرو شد، به آنها اعلام کرد که دیگر این یک تظاهرات صلح‌آمیز نیست، باید منطقه را ترک کنید اما باز هم معترضان هیچ توجهی به هشدارهای پلیس نکردند. برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که آندسته از مأموران پلیس که از دست پلیس فرار می‌کردند نیز با تهدید بزرگتری مواجه بودند و آن این بود که گلوله‌هایی از سمت مخالف شلیک شده بود.
در تظاهرات عصر روز گذشته، دادستان حقوق مدنی به نمایندگی از خانوده «ترایوین مارتین» نوجوان غیرمسلح سیاهپوست 17 ساله آمریکا در «سنفورد» فلوریدا در سال 2012 مورد اصابت گلوله یک نگهبان سفیدپوست قرار گرفت و کشته شد اما قاتل وی در نهایت تبرئه شد، گفت که پلیس در تلاش است تا شخصیت براون را ترور کند. مایکل براون، شنبه هفته گذشته در حالی کشته شد که غیرمسلح بود و دستانش را بالای سرش برده بود و به دنبال آن تظاهرات در اعتراض به این اقدام پلیس در فرگوسن ایالت میسوری آغاز شد و به خشونت کشیده شد و پلیس در نهایت اتهام سرقت به این نوجوان سیاهپوست زد. خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در اقدامی نادر، تعطیلات خود در تاکستان «مارتا» را نیمه‌تمام گذاشت و نیمه‌شب دوشنبه در حالیکه معترضان به اعلام قوانین منع آمد و شد اهمیتی ندادند و در فرگوسن تظاهرات برپا کردند، به واشنگتن بازگشت تا با «جو بایدن» معاونش و دیگر مشاورانش در خصوص کمپین نظامی آمریکا در عراق و تنش‌ها و درگیری‌ها بین پلیس و معترضان در فرگوسن میسوری گفت‌وگو و رایزنی کند. این گزارش ادامه داد، بخشی از تصمیم اوباما برای بازگشت به واشنگتن ظاهراً مهار انتقادات وارده بر وی بوده است زیرا منتقدان به او گفته بودند که رئیس‌جمهور آمریکا در بحبوحه بحران‌های داخلی و خارجی آمریکا، اوقات خود را در یک جزیره تفریحی و گردشی به سر می‌برد. اما با اینحال اوباما روز سه‌شنبه مجددا به تاکستان مارتا باز می‌گردد تا آخر هفته خود را در آنجا سپری کند. برخی منابع خارجی اعلام کردند که «جی نیکسون»، فرماندار ایالت میسوری حکم اعزام گارد ملی به فرگوسن برای مقابله با معترضان را صادر کرده است. از طرف دیگر، ورلد بولتن نیز گزارش کرد که حدود ۵۰۰ نفر در مقابل مقر پلیس لس‌آنجلس در روز شنبه در اعتراض به کشته شدن یک جوان ۲۵ ساله سیاهپوست آمریکایی غیرمسلح که دو روز بعد از قتل براون در کالیفرنیا کشته شد، تظاهرات برپا کردند. «ازل فورد» جوان سیاهپوست ۲۵ ساله آمریکایی روز دوشنبه هفته گذشته، دو روز بعد از قتل مایکل براون، توسط یک افسر پلیس آمریکایی در لس‌آنجلس کشته شد.
خانواده این جوان سیاهپوست تصریح کردند که فورد از یک بیماری روانی ناشناس رنج می‌برده است و کندتر از بقیه اعضای خانواده بوده است و در حال همکاری با افسران پلیس بوده و زمانیکه مورد اصابت گلوله پلیس قرار گرفته روی زمین دراز کشیده بوده است و پلیس مدعی شده که این جوان آمریکایی با پلیس درگیر شده است.
«جی نیکسون» فرماندار میسوری اعلام کرد مدارس چندین منطقه از شهر فرگوسن به دلیل ادامه اعتراضات و «شرایط بی‌ثبات» در این مناطق، تعطیل شده است. امروز همچنین مادر «مایکل براون» با حضور در یک نشست خبری، خواستار بازداشت فوری افسر مسئول مرگ فرزندش شد. به گفته وی، دادگاه باید خطای احتمالی این فرد را بررسی و او را محاکمه کند. وی تأکید کرد که تنها «عدالت» می‌تواند صلح را به فرگوسن بازگرداند. شبکه سی‌بی‌اس گزارش داده است که اولین گروه از حدود 80 نیروی گارد ملی که امروز به درخواست فرماندار راهی شهر شده بودند، اکنون وارد شهر شده‌اند. روزنامه انگلیسی ایندیپندنت گزارش کرد در حالیکه خشم و خشونت بار دیگر در خیابان‌های فرگوسن تشدید شده است، تیم حقوق بشر عفو بین‌الملل برای اولین بار وارد شهر شد تا اوضاع را مورد بررسی قرار دهد.
سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که تیم اعزامی این سازمان ناظر بر فعالیت معترضان و پلیس است و شواهد موجود در اعتراضات فرگوسن را جمع‌آوری می‌کند و همچنین در زمینه فعالیت‌های محلی در ارتباط با متدهای تظاهرات غیرخشونت‌آمیز آموزش می‌دهد. «استیون هاوکینز» مدیر اجرایی بخش آمریکا عفو بین‌الملل اعلام کرد که مردم فرگوسن حق دارند تا تظاهرات آرامی در اعتراض به عدم مسوولیت پذیری مقامات در خصوص تیراندازی به مایکل براون برپا کنند. پایگاه خبری پالتیکو گزارش کرد که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا از «اریک هولدر» دادستان کل آمریکا درخواست کرده است تا وارد عمل شود از گزینه‌های فدرال برای آرام کردن خشونت‌های فرگوسن بهره جوید.
یکی از ساکنان سنت لوئیس که اعتراضات گسترده در آنجا صورت گرفته است در پیام توییتری تصویری را منتشر کرد که گروهی از تبعیدی‌های تبت از هند به فرگوسن آمده اند تا پیام صلح را ابلاغ کنند.
با تمام شدن ساعت قانون منع و شد تظاهرات امشب در فرگوسن نیز پایان یافته است اما این تظاهرات احتمالاً همچنان روزهای بعد نیز ادامه خواهد داشت.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها