گاردملی‌آمریکاباخودروهای‌زرهی‌/تصاویر

کد خبر: 361683

نیروهای گارد ملی آمریکا که ساعاتی قبل به درخواست فرماندار «میسوری» راهی شهر «فرگوسن» شده بودند، اکنون در این شهر مستقر شده‌اند.

گاردملی‌آمریکاباخودروهای‌زرهی‌/تصاویر
فارس: نیروهای گارد ملی آمریکا با خودروهای زرهی و تجهیزات جنگی در شهر «فرگوسن» مستقر شده‌اند. این اقدام بنا بر درخواست ساعاتی قبل «جی نیسکون» فرماندار ایالت «میسوری» صورت گرفته است. شهر فرگوسن از هفته قبل و در پی کشته شدن «مایکل براون» صحنه اعتراضات گسترده بوده است. براون نوجوان سیاه پوستی بود که هفته گذشته، بدون آنکه مسلح باشد، به ضرب گلوله پلیس از پای درآمد.
نتایج کالبدشکافی نشان می‌دهد وی دستکم 6 بار از ناحیه سر و چانه هدف قرار گرفته است. شاهدان اعلام کرده‌اند که وی به نشانه تسلیم دستان خود را بالا برده، اما «افسر پلیس با خونسردی چندین بار مستقیما به وی شلیک کرده است.»
مرگ براون به آغاز تظاهرات‌هایی منجر شد که تاکنون «باراک اوباما» رئیس‌جمهور این کشور را وادار کرده سه بار در این رابطه بیانیه صادر کند. دیده‌بان حقوق بشر و عفو بین‌الملل نیز در پی گزارش‌ها و تصاویر منتشر شده مبنی بر خشونت بیش از حد نیروهای پلیس، که به تجهیزات جنگی مجهز هستند، ناظرانی را به «فرگوسن» اعزام کرده‌اند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها