داعش ریشه صهیونیستی دارد

کد خبر: 367797

یک اندیشکده آمریکایی نوشت: بسیاری از مسلمانان منطقه بر این باورند که داعش ساخته آمریکا و صهیونیست برای تخریب جهان عرب و بی‌اثر کردن چهره اسلام است و آنها اعتمادی به دولت اوباما ندارند.

فارس: یک اندیشکده آمریکایی نوشت: بسیاری از مسلمانان منطقه بر این باورند که داعش ساخته آمریکا و صهیونیست برای تخریب جهان عرب و بی‌اثر کردن چهره اسلام است و آنها اعتمادی به دولت اوباما ندارند .

اندیشکده آمریکایی « گیت استون » طی گزارشی نوشت: بسیاری از اعراب و سران کشورهای مسلمان داعش را محصول سیاست‌های شکست خورده آمریکا در منطقه می‌دانند .

* عدم اعتماد به اوباما

بنابر این گزارش، کشورهای عرب منطقه چندان به «اوباما»، رییس جمهور آمریکا در نبرد علیه داعش اطمینان ندارند و دولت کنونی آمریکا را ضعیف و بی‌کفایت می‌دانند به طوری که می‌گویند: «این جنگ ما نیست و نباید در آن مشارکت کنیم .»

این نظر اکثریت اعراب منطقه در واکنش به درخواست «اوباما»، رییس جمهور آمریکا در تشکیل ائتلاف بین‌المللی در نبرد علیه داعش است .

* تضاد در اقدام‌های گروهک داعش مشهود است

این اندیشکده در ادامه نوشت: تضاد در اقدام‌های داعش این است که آن‌ها ده‌ها هزار عرب منطقه را زخمی کرده یا کشته‌اند اما در مقابل تنها تعداد بسیار کمی از غربی‌ها را به قتل رسانده‌اند. باوجود اقدام‌های شنیع این گروه و تهدید علیه کشورهای مسلمان، باز هم دلیلی کافی برای کشورهای عرب منطقه در اعلام جنگ و حمایت از ائتلاف آمریکا وجود ندارد .

* تفاوت ایده‌های کشورهای مسمان با گروهک داعش

در حالی که تعداد اندکی از کشورهای منطقه ترجیح می‌دهند تا آمریکا و متحدان غربی‌اش در نبرد علیه داعش باشند، در نقطه مقابل بسیاری دیگر به شدت مخالف ائتلاف آمریکا علیه این گروه هستند زیرا آن‌ها دریافته‌اند که ایده‌های آن‌ها در تضاد با اهداف ضد غربی گروهک داعش است .

* بیم معدود کشورهای عرب حامی ائتلاف آمریکا

اندیشکده فوق در ادامه تحلیل خود نوشت: برخی سران کشورهای عربی که خواهان نبرد آمریکا علیه داعش هستند بیم آن‌را دارند که خائن لقب گیرند . همچنین عمده ترس آن‌ها این می‌باشد که شاید مردم کشورهایشان علیه آن‌ها به خاطر همکاری با کشورهای غیر مسلمان در نبردی که منجر به کشته شدن بسیاری از مسلمانان می‌شود قیام نمایند .

بنابر این گزارش، این گروه از کشورهای عرب بیشتر تمایل به کمک به آمریکا در نبرد علیه داعش در زمینه لجستیکی و اطلاعاتی را دارند .

* داعش ریشه صهیونیستی دارد

در ادامه این مطلب آمده است: بسیاری از اعراب و مسلمانان گروهک داعش را محصول سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه بعد از بیداری اسلامی می‌دانند . بسیاری از مسلمانان منطقه بر این باورند که داعش ساخته آمریکا و صهیونیست برای تخریب دنیای عرب و بی‌اثر کردن چهره اسلام است. مسلمانان منطقه اعتمادی به دولت اوباما ندارند .

* آمریکا اهمیتی به باورهای اسلامی نمی‌دهد

« شیخ یوسف القرضاوی»، رییس اتحادیه بین‌المللی مسلمانان در قطر در این زمینه گفت: «اعتقادهای ما با داعش در تضاد است اما این بدین مفهوم نیست که موافق ائتلاف آمریکا هستیم زیرا این کشور اهمیتی به ارزش‌های اسلامی نمی‌دهد و تنها به فکر منافع خود است .»

این اندیشکده در خاتمه گزارش تحلیلی خود ضمن اشاره به اردن به عنوان معدود کشور موافق ائتلاف آمریکا آن هم به واسطه تهدید قرار گرفتن مستقیم از سوی داعش نوشت: «ماهر ابوطیر»، نویسنده سرشناس اردنی و از نزدیکان به «ملک عبدالله»، پادشاه این کشور نسبت به مشارکت اردن در این مسئله هشدار داده است .

ابوطیر اخیرا طی مطلبی که در پایگاه خبری «هادی النیوز» منتشر شد، عنوان داشت: «این نبرد ما نیست و نیازی به مشارکت ما در آن نمی رود. ما نمی‌خواهیم در نبردی که هیچ دستاوردی ا ندارد مشارکت کنیم. بهترین گزینه برای اردن حفظ مرزهای خود و مانع شدن از ورود و رخنه عناصر داعشی است. اگر آن‌ها وارد اردن شدند، آنگاه جنگ ما آغاز می‌شود .»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها