انتقام ریزه گُل از 25 تروریست /فیلم

کد خبر: 381831

این زن همراه با تمام اعضای خانواده از جمله عروس، دختر جوان و فزند خردسالش پس از شهادت فرزندش به سنگر رفته و با نبرد مسلحانه با شبه نظامیان طالبان می‎پردازد.

انتقام ریزه گُل از 25 تروریست /فیلم

فارس:سخنگوی والی فراه در غرب افغانستان گفت: مادر یک پلیس افغان پس از کشته شدن فرزندش به دست طالبان، دست به سلاح برد و ۲۵ نفر از شبه‌نظامیان طالبان را به قتل رساند.

«ریزه گل»؛ نمادی از شجاعت و پایمردی

افغان، گفت: این اتفاق زمانی رخ داد که شبه نظامیان طالبان فرزند پلیس این زن را در مقابل چشمانش به رگبار بستند. سخنگوی والی فراه اظهارداشت: فرزند این زن مسئول یک بخش کوچک پلیس محلی در یکی از مناطق دوردست این ولایت بود که توسط طالبان کشته شد.

افغان تصریح کرد: این زن همراه با تمام اعضای خانواده از جمله عروس، دختر جوان و فزند خردسالش پس از شهادت فرزندش به سنگر رفته و با نبرد مسلحانه با شبه نظامیان طالبان می‎پردازد. وی افزود: این درگیری از اوایل روز آغاز و تا نیمه‎های شب ادامه می‎یابد که در نتیجه 25 شبه نظامی طالبان کشته و 5 نفر دیگر زخمی شدند. جواد افغان، تأکید کرد: فرزند کوچک این خانواده که کمتر از 10 سال سن دارد در رساندن مهمات و پرکردن خشاب‎های اسلحه، مادر خشمگین خود را یاری کرد. سخنگوی والی فراه در بخش دیگر سخنان خود گفت: این زن، ریزه گل نام دارد و پس از انجام این عمل در میان مردم به عنوان یک قهرمان و نمادی از شجاعت تبدیل شده است. وی تأکید کرد: پیش از این نیز روحیه ضد طالبانی در این ولایت افزایش یافته بود اما پس از اتفاق اخیر، این روحیه در میان تمام مردم شدت یافته و به یک آرمان تبدیل شده است.

دانلود

افغان، تصریح کرد: این عمل ریزه گل، نقل تمام محافل عمومی و خصوصی مردم ولایت فراه شده و همگان از شجاعت این زن صحبت می‎کنند. وی افزود: شجاعت این زن افغان روحیه شبه نظامیان طالبان را به شدت تضعیف کرده و پس از این اقدام جرأت مقابله و نفوذ در میان مردم را از دست داده‌اند. پیش از این نیز یک زن در ولایت نورستان درشرق افغانستان، پس از کشته شدن چندین عضو خانواده خود توسط شبه نظامی طالبان 4 تن از افراد آنان را به قتل رساند

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها