سران کشورها در راهپیمایی پاریس/تصاویر

کد خبر: 392327

در پی حملات تروریستی و گروگان‌گیری‌های خونین اخیر فرانسه، پاریس و اغلب شهرهای این کشور امروز یکشنبه شاهد تجمعی ضدتروریستی هستند که شماری از رهبران جهان نیز به نشانه اعلام همبستگی علیه حملات تروریستی در آن حضور می‌یابند.

سران کشورها در راهپیمایی پاریس/تصاویر
فارس: پاریس طی هفته اخیر صحنه چندین حمله و گروگان‌گیری خونین بود که موج آنها از روز چهارشنبه گذشته با حمله عده‌ای به دفتر نشریه فکاهی «شارلی ابدو» آغاز شد. در پی حملات تروریستی و گروگان‌گیری‌های خونین اخیر پاریس که طی آن 17 نفر جان خود را از دست دادند، شمار زیادی از رهبران سیاسی، سندیکایی، مذهبی، رؤسای جمهور و نمایندگان کشورهای مختلف خارجی، امروز یکشنبه در تجمعی که قرار است به نشانه اعلام همبستگی علیه حملات تروریستی در پاریس برگزار شود، حضور خواهند یافت. تجمع ساعت 15 به وقت محلی پاریس از میدان جمهوری این کشور رسما آغاز شد. رسانه‌های غربی شمار شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی را که بعد از تحریک افکار عمومی به واسطه عملیات‌های تروریستی برگزار شده، کم‌سابقه توصیف کرده‌اند. «فرانسوآ اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه و اعضای دولت وی، مسئولان سیاسی، رؤسای جمهور و نخست‌وزیران چندین کشور جهان که پیشتر از حضور خود در این تظاهرات خبر داده بودند، کاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه) را برای عزیمت به میدان جمهوری و شرکت در این تجمع ترک کردند.
«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از جمله رهبران بلندپایه جهانی هستند که در کنار فرانسوآ اولاند در این تجمع حضور دارند.
شمار زیادی از مردم با بیرون آمدن از بالکن خانه‌های خود نوشته‌هایی را در دست دارند که بر روی آنها عبارت «من شارلی هستم» نقش بسته‌ است.
خانواده‌های قربانیان حملات اخیر با در دست گرفتن تصاویر یا نام قربانیان این حملات در میان شرکت‌کنندگان حضور یافتند و فرانسوآ اولاند و مانوئل والس با آنها دیدار کردند. یکی از سازمان‌دهندگان این تظاهرات، شمار شرکت‌کنندگان در تظاهرات امروز پاریس را چیزی در حدود یک میلیون و 300 تا یک میلیون و 500 هزار نفر ارزیابی کرده و اعلام کرد که در سایر شهرهای فرانسه از جمله مارسی و لیون نیز بیش از یک میلیون نفر در تظاهراتی مشابه شرکت داشته‌اند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها