ورودنتانیاهو به پرونده بدهی نفتی به ایران

کد خبر: 393899

نخست وزیر رژیم صهیونستی طی حکمی محرمانه دستور داده است اطلاعات مربوط به پرونده غرامت دادن به ایران در رابطه با اموال شرکت نفت که در زمان رژیم شاه به اسرائیل واگذار شده بود را منتشر نکنند.

تسنیم:نخست وزیر رژیم صهیونستی طی حکمی محرمانه دستور داده است اطلاعات مربوط به پرونده غرامت دادن به ایران در رابطه با اموال شرکت نفت که در زمان رژیم شاه به اسرائیل واگذار شده بود را منتشر نکنند.

جمهوری اسلامی ایران برای دریافت غرامت از رژیم صهیونیستی در رابطه با اموال شرکت نفت ایران که در زمان رژیم شاه به اسرائیل واگذار شده بود، به محاکم بین‌المللی رجوع کرده است و تاکنون تمامی دادگاه‌های بین‌المللی به نفع ایران رأی صادر کرده‌اند.

بنیامین نتانیاهو در دستوری محرمانه خواسته است تا اطلاعات مربوط به این پرونده و داوریهای بین المللی به دلیل « احتمال آسیب به امنیت و راوبط خارجی» این رژیم منتشر نشود.

ورود نتانیاهو در این پرونده زمانی صورت گرفته که یک وکیل اسرائیلی در دادگاهی خواستار ارائه اطلاعات درباره آن می شود، اما با درخواست وی مخالفت می شود.

رژیم صهیونیستی قبل از وقوع انقلاب اسلامی محموله ای نفت از حکومت وقت خریداری کرده بود که قیمت آن را نپرداخته بود.

در اواخر سال گذشته (2014) «کمیته بین‌المللی داوری» در ژنو، در حکمی، رژیم صهیونیستی را به پرداخت غرامت 50 میلیون دلاری به ایران محکوم کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها