خروج‌ایران‌وحزب‌الله‌ازلیست‌تهدیدتروریستی‌

کد خبر: 405900

طبق گزارش سالیانه مدیر اطلاعات ملی آمریکا به مجلس سنای آمریکا، ایران و گروه حزب‌الله از فهرست تهدیدهای تروریستی خارج شده ‌اند.

تسنیم: طبق گزارش سالیانه مدیر اطلاعات ملی آمریکا به مجلس سنای آمریکا، ایران و گروه حزب‌الله از فهرست تهدیدهای تروریستی خارج شده ‌اند.
به گزارش تایمز اسرائیل، طبق گزارش سالیانه جیمز کلاپر مدیر اطلاعات ملی آمریکا به مجلس سنای آمریکا، ایران و گروه حزب‌الله از فهرست تهدیدهای تروریستی خارج شده ‌اند. در گزارش "ارزیابی نهادهای اطلاعات امنیت آمریکا" به تاریخ 26 فوریه 2015 به تلاش‌های ایران در مبارزه با گروه داعش که یکی از مهمترین تهدیدات برای منافع آمریکا در سراسر جهان به شمار می‌رود اشاره شده است. در توضیح نقش منطقه‌ای ایران این گزارش به تمایلات تهران برای کاهش فرقه‌گرایی، ایجاد شرکایی علاقمند و کاهش تنش با عربستان سعودی اشاره شده است. در این گزارش از حزب‌الله نیز به عنوان گروهی که به مبارزه با داعش در عراق و سوریه مشغول است اشاره شده است. طبق گزارش ارزیابی تهدیدات اطلاعات ملی ایران اهدافی راهبردی در گسترش امنیت، جایگاه و نفوذ منطقه‌ای دارد که باعث شده توانمندی‌های خود در دستیابی به اهداف غیرنظامی و درصورت انتخاب توانایی ساخت تسلیحات هسته‌ای را دنبال کند. در این گزارش اشاره شده هنوز مشخص نیست که ایران به دنبال ساخت تسلیحات هسته‌ای است یا خیر اما در صورتی که ایران چنین مسیری را انتخاب کند مانع تکنیکی برای تولید سلاح هسته‌ای درپیش رو نخواهد داشت.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها