اعتراض یمن به تجاوز آل‎سعود به آثار تاریخی+عکس

کد خبر: 437464

با حضور فعالان گردشگری، روزنامه نگاران و فعالان سیاسی تجمع اعتراضی در صنعا پایتخت یمن برگزار شد که طی آن تجاوزات عامدانه رژیم سعودی به آثار باستانی و تخریب میراث تمدنی یمن مورد محکومیت واقع شد.

اعتراض یمن به تجاوز آل‎سعود به آثار تاریخی+عکس
فارس: وزارت گردشگری و شورای ترویج گردشگری یمن با برگزاری تحصن اعتراضی با حضور دهها فعال گردشگری، ‌روزنامه نگار و فعال سیاسی نسبت به ادامه تجاوزات رژیم سعودی به کشورشان اعتراض کردند.

این تحصن با همکاری سازمانهای مدنی یمنی صورت گرفت و طی آن معترضان اقدامات رژیم سعودی در تخریب اثار باستانی و میراث گردشگری از جمله حمله اخیر جنگنده های سعودی به منطقه قدیمی و باستانی صنعا که به تخریب منازل تاریخی این منطقه انجامید را محکوم کردند.

این منازل در لیست سازمان میراث جهانی ثبت شده بودند.

هشام الحمدی عضو شورای ترویج گردشگری یمن گفت: وزارت گردشگری یمن از سازمان یونسکو و تمامی سازمانهای بین المللی و ملت یمن می خواهد این جنایت را محکوم کنند و نسبت به این جنایات و اقدامات غیر اخلاقی تبری بجویند.

وی گفت: انچه سعودی ها مورد هدف قرار داده اند جزوی از میراث انسانی است که تعیین کننده هویت و تاریخ ملت یمن است . سعودی ها اهدافی را بمباران کرده اند که جزو میراث امت و و بشریت بوده و از سوی معاهدات و قوانین بین المللی مورد حمایت قرار داشت.

الحمدی ضمن ابراز شگفتی از این گونه اقدامات که نشانگر حقد و کینه سیاه نسبت به تاریخ و تمدن انسانی است از طرف های درگیر در یمن خواست نسبت به هدف قرار دادن شهرها، مناطق5 گردشگری و اثار باستانی و تاریخی در یمن پرهیز کنند .

وی تصریح کرد: در نتیجه تجاوزات رژیم سعودی به یمن تا کنون 42 اثر باستانی و گردشگری یمن مورد هدف قرار گرفته است.

عضو شورای ترویج گردشگری یمن افزود: تروریستها و شبه نظامیان هوادار منصور هادی تاکنون دهها اثر تاریخی را از موزه های عدن به سرقت برده و به عربستان سعودی انتقال داده اند.

در صنعا در این تحصن اعتراضی تعدادی از معترضان از جمله مدیر اداره بخش تاریخی صنعا، رئیس سابق اتحادیه گردشگری یمن و تعدادی از فعالان حوزه مدنی در محکومیت تجاوزات سعودی ها سخنرانی کردند. در پایان این تحصن نیز بیانیه ای در محکومیت جنایات رژیم آل سعود علیه ملت فلسطین قرائت شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها