نیروهای آمریکایی وارد رمادی شدند

کد خبر: 444964

به رغم اعلام مقامات عراقی مبنی بر عدم مشارکت نیروهای آمریکایی در عملیات‌ آزادسازی شهر رمادی و مناطق اشغالی استان الانبار و برخی نگرانی‌ها از استقرار مجدد آمریکایی‌ها در این کشور، منابع امنیتی عراق اعلام کردند که صدها سرباز آمریکایی هفته گذشته به پایگاه "الحبانیه" در استان الانبار رسیدند.

ایسنا: به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، ورود نیروهای آمریکایی به پایگاه الحبانیه در شرق رمادی قبل از استان الانبار همزمان با عقب نشینی کامل نیروهای مردمی از تمامی مناطق اطراف شهر رمادی تا شرق شهر فلوجه است.
به گفته منابع مذکور، نیروهای آمریکایی همراه با خودروهای نظامی وارد پایگاه الحبانیه شدند. این تحولات همزمان با نزدیک شدن آغاز عملیات نظامی گسترده برای بازپس گیری شهر رمادی از داعش است.
منابع امنیتی در استان الانبار پیشتر اعلام کردند که رسیدن سربازان آمریکایی به این استان همزمان با آمادگی نیروهای داوطلب از میان عشایر سنی صورت گرفته که دوره‌های آموزش نظامی را برای مقابله با داعش در این استان گذرانده‌اند.
این در حالی است که پیش از این مقامات عراقی مکررا تاکید کرده بودند که آمریکایی‌ها در آزادسازی رمادی و استان الانبار دخالتی نخواهند داشت.
خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق نیز به همراه چند تن از رهبران ارشد نظامی از فرماندهی نیروهای زمینی بازدید کرده و از روند عملیات نظامی در استان الانبار اطلاع یافت.
العبیدی همچنین دستور افزایش حمایت نظامی و لجستیکی از نیروهای مستقر در الانبار را صادر کرد. وی بر توانایی نیروهای عراقی در آزادسازی شهر رمادی و شکست داعش تاکید کرد.
همزمان نیز تروریست‌های داعش پایگاه‌های ارتش عراق در اطراف پایگاه الحبانیه و منطقه "الفلاحات" را با خمپاره بمباران کردند.
در همین حال درگیری‌هایی نیز میان نیروهای ارتش و نیروهای مردمی عراق در شمال رمادی رخ داد و تروریست‌های داعش بمب‌هایی را در مسیر خودروهای ارتش در این منطقه کار گذاشتند.
در مقابل ارتش عراق نیز مناطقی در شهرک الکرمه واقع در شرق فلوجه را بمباران کرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها