حضور نظامی روسیه در سوریه دروغ‌ آمریکاست

کد خبر: 445630

سفیر سوریه در مسکو به شایعات آمریکایی‌ها پاسخ داده و گفته که اخبار مربوط به حضور نظامی روسیه در کشورش، یک دروغ است.

فارس: «ریاض حداد» سفیر سوریه در مسکو، هر گونه حضور نظامی روس‌ها در خاک کشورش را تکذیب کرد.
بر اساس گزارش اینترفکس، منصور ضمن در این خصوص گفته: «در خصوص حضور نظامی روسیه در خاک سوریه، این دروغی است که توسط غربی‌ها و آمریکا پخش شده است. ما فکر می‌کنیم یک توطئه در زیر پوشش بهانه نفوذ نیروهای روسی به خاک سوریه، در حال شکل گرفتن است.»
سفیر سوریه در ادامه تأکید کرد که دمشق و مسکو بر اساس قوانین بین‌المللی، همکاری‌های دفاعی خود را ادامه می‌دهند؛ وی در این خصوص گفت: « ... بله، ما سلاح و دیگر تجهیزات را (از روسیه) می‌گیریم، همه این‌ کارها بر اساس توافقات‌ ما و حقوق بین‌الملل انجام می‌شود.»
روسیه چندی پیش پیشنهاد تشکیلی ائتلافی جدید از کشورهای منطقه را برای مبارزه عملی با داعش ارائه داد؛ پیشنهادی که رقیب ائتلاف هوایی آمریکا است و بر همین اساس، غربی‌ها روی خوشی به ان نشان ندادند.
ریاض حداد که کشورش چندین سال است درگیر مبازره با تروریست‌ها شده و حتی بخش‌های زیادی از خاک سوریه را در اشغال تروریست‌ها می‌بیند هم در خصوص پیشنهاد ائتلافی روس‌ها نظر داد و گفت: «دمشق از پیشنهاد روسیه برای تشکیل ائتلاف منطقه‌ای ضدداعش، استقبال می‌کند.»
آمریکا بارها تأکید کرده که هرگونه گفت‌وگویی برای بازگرداندن صلح به سوریه باید بر اساس حذف بشار اسد از آینده سیاسی این کشور باشد.
دیپلمات سوری در این خصوص گفت: «درخواست برای رفتن اسد تأثیر منفی بر مذاکرات صلح می‌گذارد.»
سفیر سوریه همچنین برگزاری کنفرانس مسکو 3 برای آمادگی برای شرکت در کنفرانس صلح ژنو 3 را نیز خواستار شد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها