بررسی برجام بر پایه منافع ملی است

کد خبر: 446760

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مجلس «برجام» را بر پایه منافع ملی کشور بررسی می‌کند نه موضع آمریکا، گفت: توافق هسته‌ای بر پایه منویات رهبر انقلاب، حفظ منافع ملی و صیانت از دستاوردهای هسته‌ای در مجلس بررسی می‌شود.

فارس: منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بررسی توافق هسته‌ای در کمیسیون ویژه برجام، اظهار داشت: مجلس و کمیسیون ویژه، برجام را بر پایه منافع ملی کشور بررسی می‌کند، همان طور که آمریکایی‌ها هم توافق هسته‌ای را بر پایه منافع خودشان مورد رسیدگی قرار دادند.
وی افزود: آمریکایی‌ها بر پایه جنگ قدرتی که بین دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات‌ داشتند، برجام را بررسی کردند و در نهایت هم جنگ به نفع رئیس‌جمهور به پایان رسید، ما هم برجام را بر پایه منافع خودمان مورد رسیدگی قرار می‌دهیم و مبانی مشخصی را در کمیسیون طراحی و تعریف کردیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: مبانی تعریف‌شده ما در مجلس، منویات مقام معظم رهبری، حفظ منافع ملی و صیانت از دستاوردهای هسته‌ای، عزت اسلامی و ارزش‌های انقلاب اسلامی است.
حقیقت‌پور همچنین یادآور شد: همه این موارد باید در بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی مدّ نظر قرار گیرند، چون آمریکایی‌ها کلاً با انقلاب ما مشکل دارند، ما بر این مبانی و معیارها توافق هسته‌ای را مورد رسیدگی قرار خواهیم داد و معایب، ایرادات و محسنات برجام را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم و نقاط قوت و ضعف آن را به مردم اعلام می‌کنیم.
نماینده اردبیل در مجلس با تاکید بر اینکه تصمیم مجلس درباره توافق هسته‌ای به هیچ وجه متأثر از تصمیم کنگره آمریکا نخواهد بود، تصریح کرد: کمیسیون ویژه برجام و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بدون در نظر گرفتن موضع طرف مقابل یعنی آمریکا باید برجام را به دقت بررسی و نقاط مثبت و منفی آن را برای نظام و مردم تبیین کنند.
حقیقت‌پور در پایان خاطرنشان کرد: کمیسیون برجام با نگاه فراجناحی و استفاده ار همه نگاه‌ها به بررسی برجام می‌پردازد، این کمیسیون نماینده رسمی خانه ملت است و آنها هم به نمایندگی از کل ملت اعلام موضع خواهند کرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها