مکزیک از مصر درخواست غرامت کرد

کد خبر: 446949

دولت مکزیک در پی کشته شدن تعدادی از گردشگران این کشور در حمله هوایی ارتش مصر در منطقه الواحات واقع در صحرای غربی که گفته می‌شود اشتباهی رخ داده است، درخواست غرامت کرد.

تسنیم: در بیانیه صادره از وزارت خارجه مکزیک آمده است که «یاسر شعبان» سفیر مصر در مکزیک به وزارت خارجه این کشور احضار و سه درخواست مکزیک از قاهره به وی ابلاغ شد.
در این بیانیه آمده است که مکزیک از مصر درخواست پرداخت غرامت به خانواده های قربانیان حادثه الواحات که در تاریخ 13 سپتامبر (یکشنبه گذشته) رخ داد، کرده است.
همچنین در یادداشتی که به سفیر مصر ارائه شد، مکزیک بر ضرورت آغاز تحقیقات جامع و شفاف به منظور توضیح حقایق و مجازات مسئولان این حادثه مطابق با معیارهای بین المللی تاکید شده است.
وزارت خارجه مکزیک همچنین خواستار آن شد تا از طریق سفیر خود در قاهره از روند تحقیقات که توسط کمیته ویژه ای انجام خواهد شد، اطلاع یابد.
این درخواست مکزیک از مصر در حالی صورت گرفت که هفته گذشته «کلاودیا رویس ماسیو» وزیر خارجه این کشور به قاهره رفت و با مقامات این کشور درباره حادثه الواحات گفت‌وگو کرد.
یک منبع امنیتی در فرودگاه قاهره گفت که وزیر خارجه مکزیک روز پنجشنبه به همراه 6 زخمی حادثه الواحات و خانواده های آنها فرودگاه قاهره را ترک کرد و قرار است اجساد کشته ها نیز تا چند روز دیگر به مکزیک فرستاده شود.
ماسیو روز چهارشنبه گذشته با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور و سامح شکری وزیر خارجه مصر دیدار و درباره تعامل با حادثه الواحات بحث و گفت وگو کرد.
یکشنبه گذشته در جریان تداوم عملیات ارتش مصر علیه عناصر تروریست در منطقه الواحات واقع در صحرای غربی، نیروهای ارتش خودروهای حامل گردشگران را هدف حمله قرار دادند که گفته می شود این حمله به اشتباه رخ داده است و در جریان آن 8 گردشگر مکزیکی و 2 مصری کشته و 10 نفر دیگر نیز زخمی شدند.
به دنبال این حادثه دولت مصر رسما از مکزیک عذرخواهی و دو طرف توافق کردند که تحقیقات جامع درباره این حادثه صورت گیرد و این در حالی است که دادستانی مصر هر گونه انتشار اخبار و گزارشات مربوط به تحقیقات در این باره را ممنوع کرده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها