برنی سندرز از دونالد ترامپ عذرخواهی کرد

کد خبر: 447001

یکی از نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا از نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان خواست به خاطر لفاظی‌هایی که در کمپین انتخاباتی وی علیه مسلمانان شده، عذرخواهی کند.

فارس: «برنی سندرز» یکی از نامزدهای دموکرات رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا از «دونالد ترامپ» نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان در انتخابات آمریکا خواست به دلیل لفاظی‌ها علیه مسلمانان عذرخواهی کند.
بنا به گزارش پایگاه «اسپوتنیک»، «دونالد ترامپ» روز پنجشنبه در کمپین انتخاباتی خود در «راچستر» ایالت «نیوهمپشایر» به دلیل عدم توانمندی در تصحیح اظهارات یکی از حاضرین که گفته بود «باراک اوباما» یک آمریکایی نیست، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.
طبق این گزارش، یکی از حاضران در کمپین انتخاباتی ترامپ گفت: «ما یک مشکل در این کشور داریم که اسم این مشکل، مسلمانان است. شما می‌دانید که رئیس‌جمهور کنونی یکی از آنها است و می‌دانید که او حتی آمریکایی‌ هم نیست».
واکنشی که ترامپ از خود نشان داد این بود که به اظهارات این مرد ناشناس لبخند زد و اظهارات او را تصحیح نکرد.
ترامپ به این مخاطب گفت: « ما به این سوال نیاز داشتیم؟ آیا این اولین سوال است؟»
طرفدار ترامپ در ادامه لفاظی‌های ضد اسلامی خود گفت: «به هرحال، کمپین‌‌های آموزشی رو به رشدی وجود دارد که آنها (مسلمانان) می‌خواهند ما را بکشند. سوال من این است: چه زمانی ما می‌توانیم از شر آنها خلاص شویم؟»
این واکنش ترامپ در حالی است که در سال 2008، «جان مک‌کین» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2008، اظهارنظرات مخاطبی که اظهارات مشابهی بیان کرده بود و اوباما را یک عرب خطاب کرده بود، اصلاح کرد.
سندرز روز جمعه ضمن انتقاد از این نوع واکنش ترامپ در یک پیام توییتری نوشت: «ترامپ باید از رئیس‌جمهور و مردم آمریکا به دلیل این دروغ که رئیس‌جمهور آمریکایی و مسیحی نیست، عذرخواهی کند.»
با اینحال، ترامپ سکوت اختیار کرده است و حاضر نشده تا در اینباره به رسانه‌ها توضیح دهد اما برخی از هواداران وی گفته‌اند که اتاق شلوغ بوده و ترامپ نتوانسته به خوبی سوال مخاطب مذکور را بشنود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها