مک کین: با مخالفان دولت سوریه در ارتباط هستم

کد خبر: 452642

رئیس کمیته خدمات مسلح سنای آمریکا تاکید کرد که وی هنوز با شبه نظامیان مخالف دولت سوریه در ارتباط است و آنها اعلام کرده‌اند که هدف حملات هوایی روسیه قرار گرفته‌اند.

تسنیم: جان مک کین رئیس کمیته خدمات مسلح سنای آمریکا در مصاحبه با اسپاتنیک تصریح کرد: هنوز با شبه نظامیان مخالف سوری در ارتباط هستم و آنها هدف حملات هوایی روسیه قرار گرفته‌اند.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که همه حملات هوایی صورت گرفته در خاک سوریه، علیه تروریست‌های داعش بوده و درستی اطلاعات جمع آوری شده در پروازهای شناسایی از سوی ارتش سوریه نیز تایید شده است.
مک کین در ادامه افزود: اکثر حملات صورت گرفته از سوی روسیه علیه نیروهای ارتش آزاد سوریه بوده است.
وی در پاسخ به این سئوال که وی بر چه مبنایی به این جمع بندی رسیده است که حملات هوایی روسیه علیه ارتش آزاد سوریه بوده است، گفت: بی شک منابع اطلاعاتی آزاد در این زمینه وجود دارد. این مسئله در بسیاری از روزنامه‌های مهم آمریکایی مطرح شده است.
روسیه از چهارشنبه گذشته حملات هوایی علیه تروریست‌های داعش را در سوریه آغاز کرد. در حالی که مسکو اعلام کرده است که هدف اصلی از حملات هوایی در سوریه تضعیف تروریست های داعش است ولی کشورهای غربی مدعی هستند که هدف مسکو از این اقدام، حمایت و تقویت دولت بشار اسد بوده است.
تنها ساعاتی پس از آغاز حملات هوایی روسیه علیه اهداف تروریست‌ها در سوریه، رسانه‌های خبری آمریکا اتهامات وسیعی را در خصوص حملات هوایی روسیه به شبه نظامیان مورد حمایت غرب مطرح کردند.
آمریکا از سال 2014 میلادی برنامه آموزش و تسلیح تروریست‌های سوری را آغاز کرده است.
مک کین گفت: شبه نظامیان سوری که توسط آمریکا آموزش دیده‌اند به علت فقدان حمایت واشنگتن، اعتماد به نفس خود را برای جنگ از دست داده‌اند.
کنگره آمریکا سال گذشته طرح 500 میلیون دلاری برای آموزش تروریست‌های سوری را تصویب کرد. این برنامه از سوی نیروهای ویژه آمریکایی و با کمک سایر مربیان نظامی و با همکاری سازمان سیا اجرا شده است.
پس از یک سال که از اجرای این برنامه می‌گذرد، پنتاگون هنوز برای یافتن تروریست‌هایی که در برنامه آموزشی شرکت کنند، با چالش جدی روبروست.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها