صدور بیانیه علیه کمیسیون برجام بداخلاقی است

کد خبر: 452653

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه گزارش کمیسیون برجام بر پایه منافع ملی نوشته شده، گفت: این گزارش حاصل ۴۰ روز فعالیت اعضای کمیسیون ویژه است.

فارس: محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتمام کار بررسی طرح یک فوریتی اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: این طرح در جلسه یکشنبه هفته آینده مجلس مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و مورد مهم این است که در روند بررسی این طرح در صحن علنی مجلس باید گزارش کمیسیون ویژه در خصوص برجام مورد بررسی قرار گیرد.
وی افزود: گزارش برجام حاصل کار 40 روز فعالیت اعضای کمیسیون ویژه است و نمایندگان در پیشنهادات خود در صحن علنی مجلس باید گزارش کمیسیون ویژه را مدنظر داشته باشند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: مجلس باید در ارتباط با بحث برجام قانونگذاری کند و در قانونگذاری خود چارچوب‌های در نظر گرفته شده در گزارش کمیسیون را رعایت کند و آنچه که مهم است این است که باید از ارجاع برخی از بندهای طرح اقدام مناسب و متقابل دولت در اجرای برجام به دیگر نهادها و دستگا‌ه‌ها جلوگیری شود چرا که این امر شأنیت ندارد و مجلس باید در بُعد نظارتی خود به موضوع ورود داشته باشد.
جوکار خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون ویژه بررسی برجام در طول زمانی که در اختیار داشتند متن برجام را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دادند و مواردی را که در برجام ممکن بود خدشه‌ای بر منافع ملی وارد کند روشن و آن را تبیین کردند.
وی با اشاره به بیانیه 5 نفر از اعضای کمیسیون ویژه بررسی برجام در اعتراض به گزارش این کمیسیون گفت: این امر در مجلس سابقه نداشته و زمانی که کمیسیونی در مجلس تشکیل می‌شود تشکیل آن بر مبنای آیین‌نامه است و رأی‌گیری در آن نیز به همین شکل است و تشکیل آن و رأی‌گیری در کمیسیون مطابق آیین‌نامه است و صدور این گونه بیانیه‌ها نوعی بداخلاقی به شمار می‌رود و ممکن است از بیرون کمیسیون افرادی به ‌آنها گفته باشند که چنین اقدامی را صورت دهند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها