شماری اسیر سعودی و شماری اسیر اجنبی در اختیار داریم

کد خبر: 452663

نایف قانص نایب‌رئیس شورای عالی انقلاب یمن و دکتر عبدالرحمن مختار نماینده جنبش انصارالله در گفت‌وگوهای ملی یمن دلیل اصلی تجاوزات سعودی‌ها به یمن را اخراج دست‌نشانده‌های این کشور از یمن توصیف کردند و ادعای آنها مبنی بر اینکه می‌خواهند یمن را از دست ایران نجات دهند دروغ خواندند.

فارس: دکتر نایف قانص نایب رئیس شورای عالی انقلاب یمن و دکتر عبدالرحمن مختار نماینده جنبش انصارلله در گفت‌وگوهای ملی یمن روز گذشته برای برگزاری نشستی پیرامون آنچه در یمن می گذرد از مسائل سیاسی و انسانی گرفته تا مباحث میدانی و امنیتی مهمان خبرگزاری فارس بودند.
نایف قانص نایب رئیس شورای انقلاب یمن تصریح کرد: امروز تحولاتی که در یمن می گذرد جدا از تحولاتی که در سوریه و عراق می گذرد نیست بلکه همان نبرد و همان معرکه است با این تفاوت که برادران ما در سوریه و عراق و لیبی شانس بیشتری نسبت به ما دارند زیرا آنها با ابزارهای دشمن اصلی در جنگ هستند اما ما با خود دشمن اصلی در جنگیم.
مسئول دایره سیاسی حزب بعث یمن به عنوان یکی از گروههای تشکیل دهنده شورای انقلاب یمن گفت: حقیقتی را که همه دنیا باید بدانند این است که این نبرد فقط نبرد انصارالله نیست بلکه در آن همه گروهها، طوایف و اقشار ملت یمن به جز عده قلیلی حضور دارند.
وی در ادامه با تشریح انقلاب 21 سپتامبر سال 2014 که منجر به فرار عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن از صنعا به ریاض شد گفت: ما در انقلاب 21 سپتامبر همه دست نشانده های آل سعود را ریشه کن کردیم زیرا آنها مقدرات ملت یمن را به دست آل سعود سپرده بودند و لذا همین نکته علت اصلی تهاجم عربستان سعودی به یمن است.
قانص افزود:آل سعود مدعی است برای نجات یمن از هجوم آنچه که خود صفویان و فارس ها می نامد به یمن حمله کرده است اما دلیل اصلی این است که ما تمامی دست نشانده های این رژیم را از یمن بیرون کردیم.
وی افزود: همه می دانند و بدانند که ملت یمن امروز به نیابت از همه بشریت خصوصا به نیابت از مردم عراق، سوریه و تمامی آزادیخواهان دنیا در برابر تجاوز آل سعود ایستادگی می کند و به این ایستادگی ادامه خواهد داد.
وی با تشریح وضعیت طرفین جنگ در یمن افزود: در یمن دو محور در حال جنگ با یکدیگر هستند یکی محور مقاومت و ایستادگی که شامل کمیته های مردمی و ارتش یمن است که با امکانات بسیار کم و ساده در برابر یک ارتش دارای تجهیزات و هم پیمانانش می جنگد. آنچه باعث می شود ما در این جنگ از آنها پیشی بگیریم نیروی ایمان به خدا و ایمان به دفاع از وطن است و به مظلومیت خود کاملا آگاهیم.
نایب رئیس شورای انقلاب یمن در ادامه محور یا طرف دوم جنگ را متجاوزان نام گذاشت و در خصوص انها تصریح کرد: طرف دوم این جنگ متجاوزان هستند که دست به جنایتی زده اند که در تاریخ نمونه اش وجود ندارد. آنها تعداد زیادی از زنان، کودکان و سالخوردگان را در این جنگ به طرز فجیعی کشته اند. بسیاری از بیمارستان ها،‌ بخش های کشاورزی، سدها،‌ مدارس،‌ آثار تاریخی ،‌شهرهای باستانی و هرآنچه که به تمدن انسانی مربوط می شود را مورد هدف قرار داده اند.
وی گفت: به رغم همه این جنایات و به رغم همه کاستی های جریان ایستادگی اما ارتش و کمیته های مردمی توانستند دبر بخش عمده ای از خاک یمن سیطره یابند و حتی تا عمق بخش هایی از عربستان نیز پیش روی کنند.
قانص انگاه در خصوص اتفاقاتی که در عدن افتاد و منجر به عقب نشینی ارتش و کمیته های مردمی از این شهر شد گفت: آنچه در عدن اتفاق افتاد یک اقدام تاکتیکی بوده است. ما زمانی تصمیم به عقب نشینی گرفتیم که همه جریان های متجاوز از القاعده، ‌داعش ، اصلاحی ها، نیروهای عبدربه منصور هادی با حراک جنوبی ائتلاف کردند. بلافاصله وقتی که دشمن وارد عدن شد آنها را هدف قرار دادیم . با این وجود و الان اینگونه نیست که بگوئیم ما در عدن حضور نداریم خیر ما تا همین حالا که در خدمت شما هستیم در عدن حضور داریم. الان بین حراک و القاعده و بین حراک و اصلاحی ها درگیری وجود دارد و آنها در تیررس ما هستند. حمله به هتل ریاست جمهوری در عدن که اخیرا صورت گرفت نشان می دهد که ما در عدن برخلاف تبلیغات دشمن حضور جدی داریم و شهر عدن همچنان در تیر رس ارتش و کمیته های مردمی است.
وی اظهار داشت: بنا بر مصلحت هایی ما نخواستیم توانمان را در چند جبهه هدر دهیم و لذا تلاش کردیم در یک جبهه توانمان راlمتمرکز کنیم تا بتوانیم هویت دشمن را برای افکار عمومی افشا نماییم. دیدید که چه گروههایی با هم و با عربستان سعودی ائتلاف کرده اند. شما احتمالا ملاحظه کردید که در تعز وقتی داعش وارد شد چه جنایتی صورت دادند و چه کشتاری از طریق سر بریدن مردم به راه انداختند.
در ادامه دکتر عبدالرحمن مختار نماینده انصارلله در گفت و گوهای ملی یمن نیز در باره اتفاقات عدن گفت: درباره عدن توافقاتی بین سید بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارلله یمن و مقامات ارشد حراک جنوبی جهت واگذاری امنیت این منطقه به حراک صورت گرفت و پس از این توافق ما اقدام به عقب نشینی از عدن کردیم.
وی افزود: انصارالله هیچ ادعایی ندارد که در میدان جنگ علیه آل سعود به تنهایی دارد کار می کند. ما هرگز چنین ادعای نداشته و نداریم بلکه این عربستان است که تبلیغ می کند که او تنها با انصارلله دارد می جنگد و با بقیه مردم کاری ندارد. او می خواهد بین جامعه یمنی تفرقه و تشکیک راه بیندازد و بگوید که جنگی که او راه انداخته است علیه انصارلله است نه مردم یمن.
نماینده انصارلله در گفت و گوهای ملی یمن اظهار داشت: آنچه در یمن می گذرد جنگ علیه یمن نیست بلکه جنگ علیه محور مقاومت است.
هدف سعودی ها هم اینک در یمن سیطره بر تنگه استراتژیک باب المندب است تا بر بزرگترین آبراه تجاری و بازرگانی سیطره داشته باشد.
وی ادامه داد: در جنگ علیه ملت یمن در کنار سعودی ها همه نوع مزدور وجود و ما الان اسرایی داریم که برخی سعودی هستند و برخی اجنبی.
وی از اعلام هویت اسرای اجنبی در نزد انصارالله به رغم اصرار خبرنگار فارس خودداری کرد.
دکتر عبدالرحمن مختار در ادامه افزود: هم اینک سلاح ها و تجهیزات انگلیسی ها، فرانسوی ها، آمریکایی ها و اسراییلی ها در اختیار سعودی ها علیه ملت یمن بکار گرفته می شود. وی گفت که جنگنده های اسراییلی الان یمن را بمباران می کنند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها