بازداشت سردبیر روزنامه زمان ترکیه به اتهام اهانت به اردوغان

کد خبر: 453406

پلیس ترکیه با یورش به دفتر روزنامه زمان، سردبیر این روزنامه انگلیسی زبان را به اتهام "اهانت" به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور، بازداشت کرده است.

تسنیم: روزنامه "زمان" اعلام کرد: "بولنت کنس" سردبیر این روزنامه توسط ماموران پلیس ترکیه که عصر روز جمعه به ساختمان دفتر روزنامه یورش آوردند، بازداشت شده است.
یک شبکه تلویزیونی نزدیک به روزنامه زمان نیز به صورت زنده، بازداشت سردبیر این روزنامه را پوشش داده است. صدها کارمند روزنامه زمان نیز با حلقه زدن دور بولنت کنس، همبستگی خود را با وی اعلام کردند.
حامیان بولنت کنس، پارچه نوشته هایی در دست داشتند که در آن خواستار آزادی رسانه ها شده بودند و تاکید کردند که "رسانه های آزاد هرگز ساکت نخواهند شد."
یک قاضی دادگاه استانبول پیش از این با درخواست بازپرسان برای بازداشت "کنس" موافقت کرده بود. سردبیر روزنامه زمان متهم است که با ارسال توییت هایی در ماه اوت به اردوغان اهانت کرده است.
"کنس" در ماه ژوئن نیز به اتهام اهانت به اردوغان با 21 ماه حبس تعلیقی روبرو شد. بازداشت سردبیر روزنامه زمان در شرایطی است که نگرانی های مربوط به بازداشت های گسترده روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان و شهروندان عادی به اتهام اهانت به اردوغان به شدت رو به افزایش است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها