کالبد شکافی ماهیت ائتلاف های ضدتروریسم

کد خبر: 453468

ائتلاف به اصطلاح بین المللی با وجود سروصدای فراوان و نمایش پرواز جنگنده های پیشرفته بر فراز مناطق تحت تصرف تروریستها در عراق و سوریه به سبک فیلم های هالیوودی عملا کاری از پیش نبرد و مشخص شد بسیاری ازاین پروازها نمایشی بوده است.

فارس: با اوج گیری فعالیت گروههای تروریستی در سال های اخیر بویژه درخاورمیانه و شمال آفریقا که به عنوان نسل های دوم و سوم القاعده از أنها یاد می شود و نظر به جنایات غیرانسانی و هراس انگیز برخی از أنها همچون داعش ،بوکوحرام ،النصره و الشباب داستان شکل دادن به ائتلاف ها برای مقابله با این گروهها جدی شد .
نکته جالب این که در واقع همانهایی پیشقدم شدند که خود تا دیروز از حامیان و سازماندهندگان اصلی این گروههای تروریستی بوده و به رغم تبلیغات گسترده مبنی بر مبارزه با تروریسم بر اساس اسناد ومدارک محکم هنوز هم از حامیان تروریسم محسوب می شوند.
اما برای درک بهتر ماهیت ائتلاف های مبارزه با تروریسم و مرزبندی این که کدامیک واقعی و کدام ها ساختگی و نمایشی هستند آنها را به سه گروه می توان تقسیم کرد .
١-ائتلاف غربی یا به اصطلاح بین المللی به رهبری امریکا و اعضای ناتو
٢-ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی
٣-ائتلاف چهارگانه متشکل از روسیه ،ایران ،سوریه وعراق که با پیوستن چین به أن پنج گانه می شود .
اما ائتلاف به اصطلاح بین المللی باوجود سروصدای فراوان ونمایش پرواز جنگندهای پیشرفته بر فراز مناطق تحت تصرف تروریستها در عراق وسوریه به سبک فیلم های هالیوودی و به رغم چندین ماه فعالیت عملا کاری از پیش نبرد و به زودی مشخص شد بسیاری ازاین پروازها نمایشی بوده به جای بمباران مواضع تروریست ها اهداف دیگه ای را هدف قرار داده یا برای تروریست ها سلاح و آذوقه پرتاپ می کردند .
اما داستان ائتلاف عربی به رهبری عربستان جالبتر است ائتلافی که اعلام شد ١٠ کشور در آن عصویت دارند ،هرچند در عمل مشخص شد فقط عربستان وامارات عضو آن هستند .این ائتلاف دروغین نه تنها برای مبارزه با تروریسم نبود که ائتلاف تجاوزگری و حمله وحشیانه به غیر نظامیان کشوری عربی یعنی یمن بود.
بی آبرویی این ائتلاف زمانی به اوج رسید که هم زمان با هدف قرار دادن مردم بی پناه یمن در مراسم عروسی و عزا حامیان تروریست آن ها یعنی داعش و القاعده با بمب گذاری و عملیات انتحاری نمازگزاران یمنی را به خاک وخون کشیدند.
پس این ائتلاف دو نفره فقط اسم مبارزه با تروریسم را یدک می کشد وگرنه از حامیان پروپاقرص گروه های تروریستی در سوریه ،عراق و یمن و لیبی به شمار می رود .
اما ائتلاف جدیدی که به تازگی شکل گرفته ودر آن روسیه ،ایران،سوریه،عراق،حزب الله لبنان و احتمالا چین با هم همراه هستند فارغ از ملاحظات سیاسی ائتلاف واقعی ضد تروریسم محسوب می شود ائتلافی که در همین چند روزی که از شروع عملیات رسمی آن می گذرد لرزه بر اندام تروریست های مستقر در سوریه و عراق انداخنه شیرازه عملیاتی و سازماندهی آنها را به هم ریخته است .
در همین مدت کوتاه بخش های وسیعی از مناطق تحت سیطره تروریست ها در سوریه آزاد شده و با ادامه عملیات از دریا تا رودخانه که از لاذقیه تا فرات را در بر می گیرد طومار داعش و سایر گروههای تروریستی ریز و درشت را در هم خواهد پیچید.همین حملات واقعی ضربات کوبنده است که اعتراض حامیان گروههای تروریستی و به ظاهر دشمنان آنها نظیر ناتو ،آمریکا،عربستان،قطر،امارات و ترکیه را درآورده است وهر چه از زبانشا ن جاری می شود نثار پوتین می کنند و در عربستان حتی دست به دامان علمای وهابی شده فتاوی علیه روسیه و ایران صادر می کنند .
این مدعیان به ظاهر مبارز علیه تروریسم یادشان رفته دست پروردهایشان چه جنایات هول انگیزی را در سال های اخیر در سوریه ،عراق،نیجریه و یمن رغم زدند .زنده سوزاندن زندانیان،خریدو فروش زنان و دختران سوری ،ایزدی و دهها جنایت دیگر که مصداق بارز جنایت علیه بشریت ، جنایات جنگی ،نسل کشی و جنایت علیه صلح به شمار می رود که اگر پاشنه روابط بین الملل بر قانون و عدالت می چرخید بسیاری از مقامات غربی و عربی و توریست های تحت امرشان باید به پای میز محاکمه کشانده شده به اشد مجازات محکوم می شدند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها