اقدام ائتلاف ضد داعش برای تقویت جبهه ضد روسی در سوریه

کد خبر: 454388

حملات روسیه به مواضع گروه های تروریستی در سوریه که اغلب آنها از حمایت کشورهای عربی منطقه و همیپمانان غربی آنها برخوردار هستند موجب شده تا آمریکا و همپیمانانش اقدام به تقویت این گروه ها کنند.

مهر: آمریکا و متحدانش که با هدف براندازی حکومت سوریه اقدام به ایجاد، حمایت و تسلیح گرووه های شورشی و تروریستی حاضر در سوریه کرده بودند اکنون با حملات روسیه به مواضع این گروه ها مواجه شده اند.
حملات پردامنه روسیه موجب شده تا موضع جریان ضد سوریه در داخل این کشور کاملا تضعیف شود از همین رو آمریکا و متحدانش اقدام به ارسال تجهیزات جدید برای این گروه های کرده اند.
آمریکا برای توجیه این اقدام خود مدعی شده که این گروه ها تسلیحات خود را دعلیه داعش بکار خواهند گرفت.
رویترز در همین رابطه گزارش می دهد: آمریکا اعلام کرده که دهها تن مهمات و تجهیزات در اختیار شورشیان سوری مخالف داعش قرار داده است. در همین حال گزارش‌ ها حاکی است که نیروهای دولتی سوریه، با حمایت هوایی روسیه، پیشروی‌های تازه‌ای انجام داده‌اند.
گزارش رسانه‌ های بین المللی حاکی‌ است که حضور نظامی روسیه در سوریه اوضاع جنگ داخلی در این کشور را پیچیده‌تر کرده است.
روسیه، از دو هفته پیش بمباران مواضعی را در آن کشور آغاز کرده است که می‌گوید به گروه موسوم به داعش و دیگر «تروریست‌ها» تعلق دارد.
اما طی روزهای گذشته، کشورهای غربی به شدت از حملات هوایی روس‌ها به مواضع گروه‌های میانه‌رو مخالف بشار اسد در سوریه، انتقاد کرده‌اند.
روز دوشنبه ۲۰ مهر ماه، وزیران خارجی کشورهای عضو اتحادیه اروپا از مسکو خواستند، حملات و بمباران شورشیان مخالف اسد که افراطی نیستند، را متوقف کند.
گزارش ها حاکی است که ایالات متحده، در شمال سوریه از طریق هوایی، ادوات و مهمات جنگی در اختیار شورشیان قرار داده است.
سرهنگ «پاتریک راید» سخنگوی «فرماندهی مرکزی» ارتش آمریکا، گفته است ائتلاف به رهبری آمریکا این ادوات را در روز یکشنبه در شمال سوریه، برای تجهییز نیروهای داخلی ضد «داعش» و در حالی نبرد با آن گروه، به شکل هوایی ارسال کرده است.
خبرگزاری رویترز می‌گوید، تنها گروهی که توانسته علیه گروه داعش پیشرویها و اقدامات موفقی انجام دهد، و در عین حال متحدی برای غرب نیز به شمار می‌رود، گروه کرد «ی‌پ‌گ» (یگان‌های مدافع خلق) است.
این گروه در شمال سوریه مستقر است و اخیرا با گروهی کوچک از شورشیان عرب سوری، ائتلافی را تشکیل داده است.
خبرگزاری رویترز از قول یک سخنگوی نیروهای عرب سوریه نقل کرده، واشنگتن اطلاع داده است که آنها سلاح های جدیدی را برای مقابله با داعش دریافت خواهند کرد. ّبه گفته او این ادوات قرار است برای حمله به شهر رقه مورد استفاده قرار گیرند.
رقه پایگاه اصلی گروه حکومت اسلامی است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها