ترکیه نظامیان قرقیزستان را آموزش نظامی می‌دهد

کد خبر: 454794

آنکارا از برنامه خود برای آموزش نظامی نیروهای قرقیزستانی برای مقابله با افراطگرایی خبر داد.

فارس: به نقل از پایگاه خبری «قیرتاک»، «آنکارا» آموزش نظامیان قرقیزستان را به مدت شش هفته توسط مربیان ویژه تاکتیک‌ها، مهندسی، تخریب، نظامی، تربیت بدنی و پزشکی برعهده گرفت.
ضمن این آموزش نظامی، بهبود مهارت‌های نظری و عملی پرسنل در زمینه مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی و آموزش‌های عملی در مبارزه با رفتار خشونت‌آمیز در دستور کار این تمرینات قرار دارد.
هدف اصلی این آموزش‌های نظامی، کار سیستماتیک برای مقابله با افراط‌گرایی مذهبی، ایدئولوژی‌های افراطی همراه با تحکیم پایه‌های دولت در منطقه و تدوین رویکردی برای دیگر سازمان‌ها در مبارزه با عناصر افراطی اعلام شده است.
این در حالی است که رؤسای ستاد نیروهای مسلح قرقیزستان چندی قبل در دیدار با «میتین کیلیچ» سفیر ترکیه و سرهنگ «نبی گازنیلی» وابسته نظامی این کشور در مورد تقویت و توسعه همکاری‌های نظامی دوجانبه بحث و مذاکره کردند.
طرفین همچنین چشم‌انداز همکاری‌های نظامی دوجانبه بین قرقیزستان و ترکیه در چارچوب تعهدات متقابل را مورد بحث و هماهنگی قرار دادند.
قرقیزستان و چهار کشور دیگر آسیای مرکزی به علت قرار داشتن در موقعیت جغرافیایی به 2 کانون اصلی جریان افراط‌گرای منطقه یعنی افغانستان و سوریه نزدیک هستند و همچنین به دلیل وجود بسترهای مناسب برای شکل‌گیری جریان‌های تکفیری، بیش از سایر کشورها در معرض خطر نفوذ داعش و گروه‌های افراطی قرار دارند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها