یک آمریکایی شهردار پایتخت کلمبیا شد

کد خبر: 458319

رسانه کوبایی «پرنسا لاتینا» گزارش داد که بر اساس اعلام نتایج انتخابات محلی کلمبیا، یک آمریکایی شهردار پایتخت این کشور شده است.

فارس: براساس اعلام نتایج انتخابات محلی کلمبیا «انریکه پنیالوسا» کاندیدای ائتلاف «بوگوتا-تغییر بنیادی» که تحت حمایت «ائتلاف سبز» نیز قرار داشت، با کسب بیشترین آراء در انتخابات منطقه‌ای کلمبیا به عنوان شهردار «بوگوتا» پایتخت این کشور انتخاب شد.
«پنیالوسا» 61 ساله در «واشنگتن» پایتخت آمریکا به دنیا آمد و به عنوان اقتصاددان از دانشگاه «دوکه» فارغ‌التحصیل شد؛ وی اندکی بعد در رشته مدیریت عمومی در «پانتئون آسا» بزرگترین مرکز مطالعاتی فرانسه به درجه استادی رسید.
پیش از این که وی در سال 1990 (1369) به عنوان نماینده مجلس از سوی حزب «لیبرال» کلمبیا انتخاب شود، به عنوان محقق و مدرس در جوامع آکادمیک مشغول به فعالیت بود.
وی همچنین به عنوان مشاور اقتصادی «بیرخیلیو بارکو» معاون رئیس‌جمهور کلمبیا فعال بوده و تا سال 1997 (1376) نیز مدیریت مؤسسه کلمبیایی اجاره و مسکن را بر عهده داشته است.
شهردار جدید «بوگوتا» در سال 2009 پس از آشنایی با «لوئیس ادواردو گارسون» و «آنتاناس موسکوس» شهرداران سابق پایتخت کلمبیا، به عضویت «حزب سبز» که اکنون با عنوان «ائتلاف سبز» شناخته می‌شود، درآمد.
«پنیالوسا» در سال 2014 نیز به عنوان کاندیدا پا به عرصه انتخابات ریاست جمهوری کلمبیا نهاد؛ «ایزابل سگوبیا» نیز وی را به عنوان کاندیدای معاونت ریاست جمهوری همراهی می‌کرد.
انتخابات محلی کلمبیا روز گذشته در این کشور برگزار شد؛ بر اساس اعلام شورای ملی انتخابات کلمبیا، درهای حوزه‌های انتخاباتی این کشور به روی 33 میلیون کلمبیایی دارای حق رأی گشوده شد تا این افراد با حضور در پای صندوق‌های رأی فرمانداران، شهرداران، اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس مورد نظر خود را انتخاب کنند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها