عربستان باید عواقب اعدام شیخ نمر النمر را بپذیرد

کد خبر: 458956

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه عربستان در صورت ارتکاب جرم اعدام شیخ نمر باید عواقب آن را بپذیرد،گفت:این اتفاق موجب ناامنی در عربستان می‌شود و آل سعود را بیشتر در باتلاق فرو خواهد برد.

مهر: حجت الاسلام سید محمد غروی در واکنش به تائید حکم اعدام شیخ نمر توسط پادشاه عربستان، اظهارداشت: اگر سعودی ها چنین جرمی را مرتکب شوند قطعا این اقدام در داخل و خارج از کشور بازتاب منفی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه شیعیان عربستان در یک منطقه حساسی از این کشور زندگی می‌کنند، گفت: عربستان در صورت ارتکاب این اشتباه باید عواقب آن را بپذیرد، چرا که ممکن است این اتفاق موجب ناامنی در عربستان شود.
عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، افزود: با توجه به چالش‌هایی که عربستان در منطقه با آن مواجه است، از جمله جنگ در یمن و خطراتی که از سوی داعش این کشور را تهدید می‌کند، با این اقدام یک چالش جدی و جدید برای آل سعود به وجود خواهد آمد که بیشتر این کشور را در باتلاق فرو خواهد برد.
غروی با اشاره به جایگاه اجتماعی شیخ نمر، ادامه داد: حکم اعدام برای یک شخصیت شناخته شده دینی و اجتماعی، چهره این کشور را در خارج و در پیش دیگر ملت‌ها منفورتر خواهد کرد.
وی با بیان اینکه حاکمان جدید عربستان بسیار ناشی‌گرانه عمل می‌کنند، گفت: حاکمان قبلی عربستان به راحتی ریسک نمی‌کردند، اما امروز ناپختگی را در رفتار حاکمان سعودی شاهد هستیم که این رفتارها نشان از، ازهم‌پاشیدگی و ازهم‌گسستگی نظام مدیریتی عربستان دارد و تعارض‌ها و تضادها در حاکمیت این کشور نمایان است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها