اپوزیسیون از حمله نظامی آمریکا به ونزوئلا حمایت می‌کند

کد خبر: 459901

«تله‌سور» گزارش داد: رئیس گروه ونزوئلایی پارلمان آمریکای لاتین (پارلاتین) اعلام کرده که اپوزیسیون از سیاست‌های تهاجمی و جنگ‌طلبانه آمریکا در ونزوئلا حمایت می‌کند.

فارس: «آنجل رودریگز» رئیس گروه ونزوئلایی پارلمان آمریکای لاتین (پارلاتین) روز گذشته در کنفرانسی خبری اذعان داشت که اپوزیسیون به دنبال تکرار حوادث خاورمیانه در ونزوئلاست و به آمریکا در راستای راه‌اندازی عملیاتی نظامی در کاراکاس (پایتخت ونزوئلا) کمک می‌کند.
وی همچنین اعلام کرد که اپوزیسیون همواره از سیاست‌های تهاجمی آمریکا علیه ونزوئلا حمایت کرده است.
رئیس گروه ونزوئلایی پارلمان آمریکای لاتینی در این‌باره عنوان کرد که گروه‌های اپوزیسیون که در حال حاضر کمر به نابودی ونزوئلا بسته‌اند و از هر اقدام خرابکارانه‌ای در این منطقه حمایت می‌کنند، در نظر داشته باشند که طی 4 دهه‌ای که آن‌ها بر سر قدرت بودند، اصول حقوق بشر و حقوق اجتماعی زیر پا گذاشته شد و آن‌ها به مردم این مرز و بوم خیانت کردند.
«رودریگز» همچنین خاطرنشان کرد که هم‌اکنون نیز کارشکنی‌های اپوزیسیون پایان نیافته است و آن‌ها از سیاست‌های جنگ‌طلبانه و خودخواهانه آمریکا در این کشور حمایت می‌کنند.
وی ضمن انتقاد از سیاست‌های مداخله‌جویانه آمریکا گفت که این کشور بدون توجه به اصول حقوق بشر و زندگی مردم کشورهای منطقه آمریکای لاتین به دنبال راه‌اندازی جنگی علیه این کشور است تا بدین وسیله منابع با ارزش ونزوئلا را به چنگ بیاورد.
«رودریگز» افزود: سرزمین ونزوئلا به دلیل برخورداری از ذخایر نفتی زیاد یکی از باارزشترین مناطق در سطح جهان محسوب می‌شود به همین دلیل آمریکا همواره در تلاش برای تسلط به این منطقه و چیرگی بر مردم آن بوده است.
«ولادیمیر پادرینو لوپز» وزیر دفاع ونزوئلا چهارشنبه گذشته در واکنش به اظهارات «جان کلی» رئیس فرماندهی ستاد جنوبی از سوی وزارت دفاع آمریکا، نسبت به دخالت‌ها و کارشکنی‌های «واشنگتن» در «کاراکاس» هشدار داد.
«کلی» ژنرال آمریکایی ادعا کرده بود که شرایط اقتصادی کنونی ونزوئلا در آینده‌ای نزدیک موجب بروز بحرانی انسانی در این کشور خواهد شد.
طبق اظهارات مقامات ونزوئلایی، دخالت‌های «واشنگتن» در آستانه انتخابات پارلمانی 6 دسامبر (15 آذر)در این کشور افزایش یافته است؛ مقامات معتقدند که آمریکا به دنبال تحریک اپوزیسیون ونزوئلا و بروز خشونت در کشور است تا بدین وسیله انتخابات را تضعیف کند و شرایط بروز بحرانی انسانی در ونزوئلا را فراهم کند.
وی اظهار داشت که امپریالیسم آمریکایی عامل اصلی توطئه‌چینی علیه ونزوئلاست؛ وی در ادامه عنوان کرد که هدف آمریکا تضعیف اقتصاد و سیاست ونزوئلاست.
به گزارش فارس، روابط آمریکا و ونزوئلا از تاریخ 18 دسامبر سال گذشته (27 آذر 93) به تیرگی گرایید یعنی درست در زمانی‌که دولت آمریکا به ریاست جمهوری «باراک اوباما»، با تحریم یک‌جانبه ونزوئلا در برخی از زمینه‌ها تجاری، بازرگانی و اقتصادی موافقت کرد.
در 9 مارس همان سال ( 18 اسفند 93) «اوباما» ضمن اشاره به این‌که ونزوئلا جریانی تهدیدآمیز و فوق‌‌العاده را علیه امنیت آمریکا رهبری می‌کند، فرمانی اجرایی را علیه این کشور امضا کرد.
دولت آمریکا ضمن محکوم کردن مقامات ونزوئلایی به مشارکت آن‌ها در اقدامات خشونت آمیز و و نقض حقوق بشر در جریان کودتای سال گذشته در ونزوئلا، صدور ویزای آمریکایی برای این مقامات را ممنوع اعلام کرد.
در 12 فوریه 2014 (23 بهمن 93) «نیکلاس مادورو» رییس جمهور ونزوئلا گزارش داد که مقامات آمریکایی، افسران نیروی هوایی ارتش ونزوئلا را در راستای به راه انداختن یک کودتا در این کشور را از لحاظ مالی تامین می‌کردند؛ البته اقدامات مداخله‌جویانه و پیشنهادات وسوسه‌انگیز این کشور در اینجا خلاصه نمی‌شود.
در ماه مه سال جاری (فروردین ماه) نیز دولت ونزوئلا از فایل ویدئویی که از سخنان و دیدارهای محرمانه مقامات آمریکایی و «لئورپوردو لوپز» و «دنیل کابیوس» از اعضای اپوزیسیون دولت ونزوئلا پرده برداشت؛ در این فایل آن‌ها پیرامون برنامه‌ریزی‌های جدید برای نابودی دولت روی کار ونزوئلا، صحبت می‌کردند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها