ساکاشویلی باید به اتهام توطئه کودتا زندانی شود

کد خبر: 461073

نخست‌وزیر گرجستان در جریان سفر به استونی تاکید کرد: رئیس‌جمهور سابق گرجستان و فرماندار اودسای اوکراین باید برای توطئه کودتا در گرجستان زندانی شود.

ایسنا: ایراکلی گاریباشویلی، نخست‌وزیر گرجستان در کنفرانسی خبری در تالین گفت: میخائیل ساکاشویلی رئیس‌جمهور سابق گرجستان و فرماندار کنونی اودسای اوکراین قصد داشت تا کودتایی را در گرجستان سازماندهی کند و در این خصوص اسناد و شواهدی نیز وجود دارد. برخی نوارهای صوتی توسط یکی از وب‌سایت‌های اوکراینی منتشر شده‌اند. اکثر مردم گرجستان می‌گویند که ساکاشویلی جایی در سیاست ندارد اما من معتقدم که او باید زندانی شود.
پس از آنکه گئورگی مارگولاشویلی، رئیس‌جمهور گرجستان در نوامبر سال 2013 میلادی زمام امور کشور را به دست گرفت، ساکاشویلی گرجستان را ترک کرد. دفتر دادستان کل گرجستان به صورت غیابی ساکاشویلی را به جرائم مختلفی از جمله اختلاس پنج میلیون دلار متهم کرد. بعدها ساکاشویلی در فهرست افراد تحت تعقیب در گرجستان قرار گرفت.
یکی از وب‌سایت‌های اوکراین در اکتبر سال جاری میلادی یک نوار صوتی‌ را از مکالمه میان ساکاشویلی، نیکا گوارامیا مدیر شبکه روستاوی2 و گئورگی بوکریا رهبر جنبش متحد ملی منتشر کرد.
براساس این نوار ساکاشویلی در جریان این مکالمه درباره نحوه حفاظت از این شبکه از جمله با استفاده از شبه‌نظامیان، ایجاد موانع و چادر توصیه‌هایی ابراز کرد. تمامی این مساله باید با هدف ایجاد کودتایی در گرجستان صورت می‌گرفت.
همین وب‌سایت در دوم نوامبر سال جاری میلادی نوار صوتی دیگری را از مکالمه میان ساکاشویلی و سوفا نیژارادز، خواننده معروف گرجستانی منتشر کرد. در این نوار ساکاشویلی درباره احتمال یک درگیری خونین در گرجستان صحبت کرد.
این در حالی است که این خواننده اعلام کرد که این نوار جعلی است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها