پافشاری دولت انگلیس برای رای گیری در خصوص حملات هوایی در سوریه

کد خبر: 461315

سخنگوی دیوید کامرون تاکید کرد که نخست وزیر انگلیس بر این باور است که لندن باید اقدامات بیشتری را برای مقابله با گروه تروریستی داعش در سوریه انجام دهد و تصمیمی برای لغو رای گیری پارلمان در این خصوص ندارد.

تسنیم: سخنگوی دیوید کامرون در حالی روز سه شنبه بار دیگر بر تصمیم دولت انگلیس برای مشارکت در حملات هوایی علیه داعش در سوریه تاکید کرده است که برخی روزنامه‌ها پیش از این نوشته بودند که کامرون به علت عدم حمایت کافی نمایندگان حزب کارگر از رای گیری پارلمان در این خصوص منصرف شده است.
روزنامه های انگلیس روز گذشته همچنین نوشتند: حمایت روسیه از دولت بشار اسد با آغاز بمباران مواضع داعش در هفته های اخیر به یک عامل پیچیده برای دخالت نظامی انگلیس در سوریه تبدیل شده است.
کامرون اکثریت نسبی در پارلمان انگلیس دارد و برخی از نمایندگان حزب محافظه کار نیز با حملات هوایی در خاک سوریه مخالف هستند.
روزنامه تایمز پیش از این اعلام کرد: رای گیری در خصوص گسترش حملات هوایی انگلیس علیه مواضع داعش در خاک سوریه که قرار بود تا پایان امسال انجام شود، اتفاق نخواهد افتاد. کامرون نخست وزیر نتوانسته است نمایندگان حزب کارگر به رهبری جرمی کوربین را برای حمایت از این طرح متقاعد کند.
دیوید کامرون حداقل به رای مثبت 40 نماینده حزب کارگر نیاز دارد. اواخر اکتبر کاخ سفید اعلام کرد که قصد دارد 50 نیروی ویژه بیشتر را برای مقابله با داعش در خاک سوریه مستقر کند.
کامرون در سال 2013 میلادی نتوانست حمایت نمایندگان انگلیسی را برای حمله به سوریه جلب کند.
هلن باور سخنگوی کامرون ضمن رد مطالب مطرح شده در روزنامه ها تاکید کرد: نخست وزیر انگلیس بارها اعلام کرده است که باید برای مقابله با تهدید داعش اقدامات بیشتری انجام شود و ما زمانی این مساله را در مجلس عوام مطرح خواهیم کرد که اجماع روشنی در این خصوص وجود داشته باشد.
وی افزود: دولت انگلیس بر این باور است که اوضاع سوریه در نهایت تنها از طریق راهکارهای سیاسی حل و فصل خواهد شد.
در عین حال فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه نیز تاکید کرد: پاریس به حملات هوایی در سوریه ادامه خواهد داد و روز پنج شنبه یک شورای نظامی را برای گفتگو در این خصوص برگزار خواهد کرد.
وی در مصاحبه با رادیو اروپای یک گفت: هر زمان که اطلاعاتی در خصوص اردوگاه های آموزشی تروریست ها پیدا کنیم، حمله خواهیم کرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها