کامرون: انگلیس خارج از اتحادیه اروپا نیز زنده می‌ماند

کد خبر: 463037

نخست وزیر انگلیس در حالی که تاکید کرد کشورش بدون اتحادیه اروپا و خارج از آن نیز زنده می‌ماند، این مساله را نپذیرفت که قصد وی ماندن در اتحادیه اروپا بدون توجه به نتیجه مذاکرات اصلاحات در این اتحادیه است.

ایسنا: دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس در کنفرانس سالانه «کنفدراسیون صنایع انگلیس» گفت: بحث سر این مساله نیست که آیا انگلیس می‌تواند خارج از اتحادیه اروپا دوام بیاورد یا خیر. البته که می‌تواند خارج از اروپا زنده بماند.
کامرون در این کنفرانس که بسیاری از اعضای آن نسبت به پیامدهای اقتصادی خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا نگران هستند، افزود: بحث سر این است که چطور می‌توانیم شرایط اقتصادی بهتر و راحت‌تری فراهم کنیم.
در همین حال سخنرانی کامرون توسط دو معترض متوقف شد. آنها ایستادند و شعار «صدای بروکسل» سر دادند؛ اقدامی که بیانگر تردیدی در میان بدبینان به اتحادیه اروپا است چراکه آنها فکر می‌کنند کامرون تصمیمش را به نفع ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا اتخاذ کرده است.
قرار است کامرون امروز سه‌شنبه در نامه‌ای به دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا جزئیات بیشتری را درخصوص درخواست‌های اصلاحاتی انگلیس پیش از برگزاری رفراندومی تا سال 2017 میلادی مطرح کند.
کامرون بار دیگر در هشداری به رهبران اتحادیه اروپا گفت: اگر نتوانم به این درخواست‌ها برسم، هیچ‌چیز را رد نخواهم کرد. اگر این مشکلات حل نشوند، آن وقت انگلیس از خود می‌پرسد «آیا ما به این سازمان تعلق داریم یا خیر؟»
وی افزود: آیا این سازمان آنقدر انعطاف‌پذیر است تا مطمئن شود که کشورهای داخل منطقه یورو می‌توانند رشد کرده و موفق شوند و کشورهای خارج از منطقه یورو همچون انگلیس نیز می‌توانند به آنچه که می‌خواهند برسند؟
کامرون تاکید کرد: برخی خواسته‌های انگلیس مستلزم تغییر در معاهده‌های اتحادیه اروپا یا دست‌کم یک تعهد لازم‌الاجرا است مبنی بر اینکه معاهده‌ها تغییر خواهند کرد.
کامرون به بهبود رقابت‌پذیری، عدالت بیشتر میان کشورهای عضو منطقه یورو و کشورهای خارج از منطقه یورو، مسائل مربوط به حق حاکمیت و استقلال و دشوارتر کردن این مساله برای مهاجران که بتوانند ادعای حقوق و مزایا کنند، به عنوان چهار حوزه‌ای که می‌خواهد در آنها شاهد اصلاحات در اتحادیه اروپا باشد، اشاره کرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها