سندرز: کلینتون نامزد هیأت حاکمه است ولی من آماده مقابله با آن هستم

کد خبر: 463161

«برنی سندرز»، نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۱۶ گفت: حمایت ۳۱ سناتور آمریکایی از هیلاری کلینتون نشان می‌دهد او «نامزد هیأت حاکمه» این کشور است.

فارس: در ادامه مبارزات انتخاباتی در آمریکا، رقیب اصلی دموکرات هیلاری کلینتون در مبارزان درون حزبی، وزیر خارجه سابق و همسر رئیس‌جمهور اسبق این کشور را نامزد «هیات حاکمه» خواند.
به گزارش پایگاه پولیتیکو، در حالی که مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شدت گرفته، یک نامزد دموکرات حمایت 31 سناتور این کشور از هیلاری کلینتون را به باد انتقاد گرفت.
«برنی سندرز» با اشاره به این حمایتها از وزیر خارجه سابق آمریکا و رقیب دموکراتش تاکید کرد که این موضوع نشان می‌دهد هیلاری کلینتون نامزد هیات حاکمه است.
او که خود را نامزد سوسیال دموکرات در انتخابات معرفی و بارها بر لزوم تغییر ساختاری در نظام سرمایه‌داری تاکید داشته، گفت حمایتهای سناتورها از کلینتون و عدم حمایتشان از سندرز حاکی از آن است که کدام یک از این دو نامزد آماده مواجه شدن و مقابله با «هیات حاکمه» است.
سندرز در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: «بیایید به 6 ماه قبل برگردیم و ببینید که وقتی برنی سندرز نامزدی خود را اعلام کرد و او در نظرسنجی‌ها 3 تا 4 درصد رای داشت. هیچ پولی نبود، هیچ داوطلبی برای کمپین انتخاباتی نبود و هیچ سازمان سیاسی وجود نداشت و او با زنی که بسیار معروف است، کسی که شوهرش رئیس‌جمهور آمریکا بود، مبارزه کرده است».
وی با بیان آنکه 6 ماه قبل رسانه‌ها سندرز را «کاندیدایی در حاشیه» می‌خواندند، افزود: « درست نمی‌گویم؟ صادق باشید آنها مرا نامزدی جدی نمی‌دانستند. اکنون شما می‌گویید که شما نتوانستید در این (حمایت سناتورها) پیروز شوید. اما باید بگویم من در این 6 ماه پیشرفتی واقعی کسب کردم».
سندرز با اشاره به حمایت سناتورها از هیلاری کلینتون تصریح کرد: «این به شما می‌گوید یکی از ماها نامزد هیات حاکمه هستیم و در امور مربوط به سیاست و اقتصاد هیات حاکمه دخیل هستیم و همچنین شاید به شما بگوید که نامزد دیگر آماده مقابله و برخورد با هیات حاکمه است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها