چرایی هجوم غیرعادی به رسانه‌های منتقد

کد خبر: 463163

در روز افتتاح نمایشگاه مطبوعات،‌ که با سخنان رئیس‌جمهور محترم آغاز بکار کرد شاهد مطالبی بودیم که طیفی از اتهام،‌ دروغ، جوسازی و تحریک بر علیه نهادهای نظام و برخی رسانه‌های تحریم‌ کننده را شامل می شد و هتاکان باسابقه را خشنود کرد.

فارس: در روز افتتاح نمایشگاه مطبوعات،‌ که با سخنان رئیس‌جمهور محترم آغاز بکار کرد و بجز دست‌اندرکاران رسانه‌ای،‌ سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی هم حضور داشتند، شاهد مطالبی بودیم که طیفی از اتهام،‌ دروغ، جوسازی و تحریک بر علیه نهادهای نظام و برخی رسانه‌های تحریم‌ کننده این نمایشگاه و قوه‌قضائیه و به‌ شکل هوشمندی مجوز ورود به حوزه رهبری را نیز با اعلام اینکه از امام‌المسلمین و رهبری هم می‌توان انتقاد کرد، هتاکان با سابقه را خشنود کرد. پرداختن به محتوای مطالبی که جناب دکتر روحانی در این سخنرانی ابراز داشتند، بدون نگاه وسیع تر به مجموعه‌ای از اقدامات هماهنگ در طیف لیبرال‌ها و تجدید نظر طلب‌ها،‌ ضدانقلاب و ... در طیف رفتاری مجموعه حکومت و رسانه‌های زنجیره‌ای از دو سال قبل، برداشتی کامل نخواهد بود. در یک نگاه انتزاعی و منفرد، آقای دکتر روحانی بجای اینکه رئیس‌جمهور همه ملت باشند،‌ در جایگاه رئیس حزب و جناح خودنمایی کرد. اینکه نقد از چهارچوب و استاندارد قابل قبولی پیروی کند، سخن بسیار درستی است ولی این سؤال از رئیس‌جمهور محترم مطرح است که آیا کسانی که به اولیاء خدا هتاکی کرده‌اند و یا کسانی که نظام اسلامی و رهبری و امام و امام‌حسین(ع) و همه ارزش‌های انقلاب و اسلام را در فتنه 88 مورد تعرض قرار دادند و اکنون به همان مأموریت و رفتارها استمرار می‌دهند، هم از سوی شما و فقط برای یکبار،‌ اینگونه که در نمایشگاه مطبوعات سخن گفتند، مورد خطاب و عتاب قرار می‌گیرند؟ آیا آنها که عزیزترین و شریف‌ترین فرد انقلاب را به شکل موزیانه‌ای مورد تحریف قرار می‌دهند و کسانی‌که در عین وابستگی به بیت محترم حضرت امام(ره)،‌ مانند برخی مانکن‌های امروزی لباس می‌پوشیدند و اکنون از مشرب امام در مورد حجاب سخن پراکنی و در واقع،‌ افترا بر امام(ره) می‌بندند،‌ از طرف شما چه واکنشی دریافت می‌کنند؟
رئیس‌جمهور همواره بر آزادی بیان تکیه می‌کنند ولی این آزادی عملاً‌برای هتاکان به ارزش‌ها،‌ انقلاب، امام(ره)،‌ رهبری، مؤسسات نظام و کسانی که بر خلاف رویکرد و مشی نظام و انقلاب و همسو با دشمن و استکبار عمل می‌کنند، است. رسانه‌های منتقد نه تنها از حاشیه امن برخوردار نیستند که همواره با چماق تهمت و افترا و ارعاب و تبعیض روبرو هستند. جناب دکتر روحانی که دیگران را متهم به امیدزدایی می‌کند و معتقد است باید از واقعیت‌ها سخن گفت، پاسخ دهند که؛ بجز منتقدین برجام،‌ تقریباً همه دوستان خودتان در دولت و یا طیف فتنه‌گرها هم تأیید می‌کنند که " آب اقتصادی از برجام گرم نمی‌شود" و شما اصرار دارید که یک سراب در این زمینه به مردم و جامعه اقتصادی ارائه دهید. البته آمارها و شاخص‌های تورم و رکود و بیکاری،‌ به "امید واهی" شما توجهی نمی‌کند و برخلاف دیدگاه حضرتعالی،‌ نرخ رشد اقتصادی امسال به زیر صفر رسیده است!!
جناب دکتر روحانی؛ با اینکه مجلس و حتی دبیر شورای امنیت ملی کشور، جناب شمخانی هم پس از بررسی برجام،‌ مجموعاً 19 الزام را به آن افزوده‌اند و اشتراک نظر دارند که چیزی بنام لغو تحریم و خصوصاً‌ آنچنان که رهبری فرمودند،‌ وجود ندارد و مفاهیمی مانند تعلیق و توقیف در برجام آمده، شما در سخنرانی نمایشگاه مطبوعات هم،‌مجدداً تأکید می‌کنید که "طبق برجام تحریم‌ها لغو می‌شوند"!! و خودتان می‌دانید که چیزی بنام لغو وجود ندارد. سؤال اینست که چرا به مردم واقعیت را نمی‌گوئید و تصویر ناقص و یا وارونه از برجام رسم می‌کنید. این افتخاری که شما از آن سخن می‌گوئید،‌" شیر بی‌یال و دم و اشکم" است. محتوای برجام نیاز به تحلیل جدید ندارد و شما هم نمی‌توانید آنرا " بزک" کنید، چرا که این "تشت" تا چند ماه دیگر از بام می‌افتد و صدای آنرا همه خواهند شنید. شما چرا قوه قضائیه و نهادهای نظامی و امنیتی و یا برخی رسانه‌ها را اینگونه شلاق می‌زنید؟ برای اینکه دشمن سوژه مناسبی در بی‌بی‌سی پیدا بکند و یا اینکه عصبانیت از نقد حکومت شما و برجام و رفتارهای غیرعادی، واکنش خطرناکتری تولید کرده و شما از نقد رهبری سخن می‌گوئید؟! بهرحال این سخنان عادی تلقی نمی‌شوند و منصفانه نیست و از حاشیه‌ امنی که به هتاکان، دشمن، فرصت‌طلبان و تجدید نظر طلبان داده‌اید، نتیجه خوبی‌ حاصل نمی‌شود.
همانگونه که در ابتدا عنوان کردم،‌ نگاه به رفتارها و مواضع رئیس‌جمهور را باید در کنار رفتار تیمی و هدفمند در دیگر اجزاء حکومتی و خارج آن تفسیر و تحلیل کرد. در ساده‌ترین برداشت، این هجوم غیرعادی به رسانه‌های منتقد،‌ از سوی وزیر محترم ارشاد، در مکانیزمی که تعریف کرده‌اند،‌ تبدیل به نمرات منفی برای دریافت یارانه رسانه‌ای می‌شود و در یک ژست قانونی، بیت‌المال را در اختیار کسانی که اعتقادی به نظام، ارزش‌ها، انقلاب و رهبری و رویکردهای آن ندارند قرار می‌گیرد. یا اینکه چند روز پس از سخنان رهبری در مورد سپاه و دفاع از انقلاب اسلامی و نهادهای نظام،‌ شاهد تابوشکنی و پرده‌دری و نادیده گرفتن حرمت‌هایی هستیم که حداقل نباید از زبان رئیس‌جمهور محترم شنیده شوند. شعارهای مرگ بر آمریکا و هر نماد آشکار از استکبار ستیزی با رفتارهای قبلی آنها در خلال فتنه و شعار " نه غزه و نه لبنان" روبرو می‌شوند. متهمان و بازداشتی‌های فتنه و نمادهای آن به شکل‌های گوناگون مورداصرار قرار می‌گیرند. در دیدار با مقامات اروپایی،‌ فتنه‌گرها،‌ ویترین می‌شوند و سپس جایزه می‌گیرند، در دستگاه‌های حکومتی،‌ یک چینش گسترده و هوشمند از عناصر فتنه در تمامی وزارتخانه‌ها انجام و یا در حال انجام است تا بدنه حکومتی در دست عناصر کینه‌توز و فتنه‌گر قرار گیرد و همواره در روندهای سیاسی به عنوان عامل محرک و مقابله کننده در قبال نظام قرار گیرد. به نهادهای نظارتی در کشور یا بی‌اعتنایی می‌شود و یا مورد افتراء و ارعاب قرار می‌گیرند. مثلاً شورای عالی امنیت ملی و یا یک ستاد با اشراف شورا باید بر اجرای برجام نظارت و ارزیابی داشته باشد که مورد تأکید رهبری است ولی برچیدن سانتریفیوژ‌ها در فوردو بدون هماهنگی و اطلاع نهادهای نظارتی شروع می‌شود!
آتش‌توپخانه حکومتی در هر مناسبتی به نهادهای نظارتی بر انتخابات شلیک می‌کنند و زمینه‌‌سازی می‌نمایند تا فرصت کسب کرسی‌های مجلس آینده توسط لیبرال‌ها، بی‌دین‌ها،‌ فتنه‌گران و تجدیدنظر طلب‌ها از دست نرود و با ارعاب این نهادهای نظارتی‌،‌ مسیر این رخداد را هموار نمایند.
طیف این مصداق‌ها فقط به سخنرانی رئیس‌جمهور محترم محدود و محصور نیست بلکه به نظر می رسد برخی دستگاه‌های حکومتی در یک رفتار هدفمند و خطرناک،‌جاده‌ای را هموار می‌کنند که هیچ نسبتی با اسلام، انقلاب،‌ امام(ره) و رهبری و شهدا و ارزش‌ها و منافع ملی ندارد و لذا اینگونه هجوم های غیر عادی را می توان در چارچوب یک پازل و پروژه بزرگتر تحلیل و ارزیابی کرد که نیازمند توجه بیشتری است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها