نتانیاهو: حمایت از اسرائیل باید از سوی هر دو حزب آمریکا باشد

کد خبر: 463425

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تازه ترین اظهارات خود به طور مستقیم از دموکراتهای آمریکایی خواسته است تا حمایت خود از تل آویو را نشان دهند و به این مساله اشاره کرده است که هر دو حزب آمریکا باید از اسرائیل حمایت نمایند.

تسنیم: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در آمریکا به سر می برد، در سخنانی در جمع کارشناسان سیاست خارجی، فعالان حزب دموکرات و فعالان یهودی، خواستار حمایت آشکار دموکراتهای آمریکایی از اسرائیل شد و گفت: حمایت از اسرائیل باید از سوی هر دو حزب سیاسی آمریکا باشد.
وی در سخنان خود در مرکز آمریکن پروگرس افزود: می دانم که حضور من در اینجا می تواند موجب برخی جنجال ها شود ولی به طور مضاعف از این دعوت تشکر می کنم.
برخی منتقدان به شدت از اقدام رئیس مرکز آمریکن پروگرس برای دعوت از نتانیاهو انتقاد کرده اند چرا که نتانیاهو همه تلاش خود را برای به شکست کشاندن توافق هسته ای ایران به کار گرفته است.
نتانیاهو گفت: من اینجا هستم چون فکر می کنم این مساله مهم است که درک شود تا چه اهمیت دارد که اسرائیل مساله ای مورد توافق و اجماع برای هر دو حزب آمریکا باشد. روابط با آمریکا و مردم آمریکا یک سرمایه راهبردی برای امنیت ملی و آینده ما است.
سخنان نتانیاهو یک روز پس از آن بوده که وی با اوباما دیدار و گفتگو کرده است. این نخستین دیدار نتانیاهو و اوباما در بیش از یک سال گذشته به شمار می رود.
حضور نتانیاهو در مرکز آمریکن پروگرس در شرایطی است که این اندیشکده آمریکایی حمایت همه جانبه‌ای از دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران داشته است.
دیوید آکسلرود مشاور سابق اوباما در این باره گفت: این اقدام هوشمندانه‌ای از سوی نتانیاهو بوده است که در این مرکز حاضر شده و سخنرانی نموده است چرا که فکر می‌کنم روابط آمریکا و اسرائیل به خاطر حزبی شدن این مسائل، دچار آسیب شده است. پس از همه اتفاقاتی که در خصوص توافق هسته‌ای ایران رخ داده، وقت آن بود تا روابط بین اسرائیل و آمریکا بار دیگر مستحکم شود و این اقدام آغازی برای این روند خواهد بود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها