هشدار افضلی‌فرد درباره «کارچاق‌کن‎ها»

کد خبر: 463739

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با اعلام اینکه در مواردی مدیران متخلف در بعضی پرونده‌های زمین‌خواری به‌جای عزل از سمت، ارتقا هم یافته‌اند، گفت: کارچاق‌کن‌ها نباشند زمین‌خواری و ساخت‌وساز غیرمجاز صورت نمی‌گیرد.

مصطفی افضلی‌فرد نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی درباره صحت و سقم موضوع عدم برخورد با برخی عوامل دانه درشت در پرونده گردنه حیران و دیگر زمین‌خواری‌های کشور گفت: پرونده زمین خواری، پیشتر در محدوده پنج استان بررسی می‌شد.

وی با اشاره به گسترش بررسی زمین‌خواری به تمامی استان‌های کشور خاطرنشان کرد: فراگیر بودن بررسی زمین‌خواری در کشور امری بسیار مثبت است.

*کارچاق‌کن‌ها نباشند زمین‌خواری و ساخت‌وساز غیرمجاز صورت نمی‌گیرد

افضلی فرد گفت: اگر افرادی در سیستم‌های دولتی و قضایی نباشند که به‌عنوان «کارچاق‌کن» عمل کنند این زمین خواری و یا ساخت‌و‌ساز غیر مجاز شکل نخواهد گرفت.

وی از وابسته بودن به برخی مسئولان به‌عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار در گسترش پدیده زمین خواری و عدم برخورد با متخلفان یاد کرد و اظهار داشت: می‌توان از آنها به عنوان کانون‌های قدرت و ثروت نام برد.

*بدون پشتوانه اجرایی و قضایی نه زمینی تصرف می‌شود و ویلای غیرمجازی ساخته می‌شود

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: هم متصرفان اراضی و هم سازندگان متخلف اگر پشتوانه قضایی و اجرایی محکم نداشته باشند نمی‌توانند دست به این قانون شکنی‌ها بزنند.

*مرتب، اسامی جدید به کمیسیون اصل 90 معرفی می‌شود

وی از کند شدن موقتی رسیدگی به پرونده های زمین خواری به علت معرفی اسامی جدید سخن گفت و افزود: مواردی از این دست را ما به وزارت کشور و وزارت جهاد کشاورزی گزارش کرده‌ایم.

*انتظار این بود که مسئولان متخلف عزل شوند

افضلی‌فرد با انتقاد از عدم برخورد با برخی متخلفین در وزارت کشور که حائز سمت‌ها و مسئولیت‌هایی نیز بوده‌اند گفت: انتظار این بود که دست کم این دسته از متخلفان از سمت‌های خود عزل شوند ولی این کار انجام نشد.

وی ادامه داد: به عکس، آن مسئولی را که با کمیسیون اصل 90 درباره پرونده زمین خواری همکار خود همکاری کرده بود در تهران از مسئولیت عزل کرده‌اند.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری نسبت به استفاده این کمیسیون از ظرفیت‌های قانونی خود گفت: مجدد با وزارت کشور مکاتبه شده است که چرا در برابر مستنداتی که ارائه شده است ساکت مانده‌اند.

وی تصریح کرد: از این گذشته، مواردی بوده است که مدیر متخلف در پرونده زمین‌خواری را به سمت بالاتری ارتقا داده‌اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها