راهکارهای پیشگیری از تبدیل برجام به بیانیه الجزایر

کد خبر: 464363

یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به راهکارهای پیشگیری از تبدیل برجام به بیانیه الجزایر گفت: در اجرای برجام باید به صورت گام به گام عمل کنیم و مادامی که طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرده‌ نباید به سمت گام سوم برویم.

فارس: حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور کارشناس مسائل سیاسی، با اشاره به راهکارهای پیشگیری از تبدیل برجام به بیانیه الجزایر اظهار داشت: مقام معظم رهبری مکرراً بر بدعهدی، پیمان‌شکنی، زیاده‌خواهی و فریبکاری دشمن یعنی آمریکا تاکید کردند و در این موضوع تردیدی نیست، اما علاوه بر بیانیه 1975 الجزایر، حافظه تاریخی مردم ما مملو از خیانت‌ها و جنایت‌های آمریکا نسبت به خودشان است.
ذوالنور ادامه داد: در مواقع مختلف و آنجاهایی که آمریکا طرف مقابل ما نبوده ما شاهد عنادورزی آمریکا بوده‌ایم اما حالا که خودش طرف قرارداد ماست و منافعی نیز برای آنها تعریف شده قطعا بدعهدی و پیمان‌شکنی بیشتری خواهد داشت.
این کارشناسان مسائل سیاسی با بیان اینکه ما مسئول پیمان‌شکنی دشمن نیستیم و اگر از دشمن غیر از دشمنی ببینیم باید تعجب کنیم گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند دیپلماسی یک نوع جنگ است بنابراین باید بدانیم این جنگ با توپ و تانک و سلاح نیست بلکه این جنگ در پای میز صبحانه و شام و با لبخند انجام می‌شود و آنچه که مهم است اینکه مسئولان ما باید بدانند که در جنگ به سر می‌بریم و این پیمان و قرارداد هم پرده‌ای از عنادورزی دشمن است.
وی تصریح کرد: بنابراین توجه و دقت نظر دیپلمات‌ها و دولت، رصد کردن دقیق صحنه، تحقق فرامین و منویات مقام معظم رهبری و فرایند گام به گامی که ایشان فرمودند باید مورد توجه قرار بگیرد.
ذوالنور با اشاره به پیام 9 بندی مقام معظم رهبری درباره برجام یادآور شد: علاوه بر این نامه 9 بندی ما باید به صورت گام به گام عمل کنیم و اگر طرف مقابل یک قدم برداشت، ما باید قدم دوم را برداریم و مادامی که به تعهدات خود عمل نکرده‌اند نباید به سمت گام سوم برویم.
این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه اگر ما اهرم‌های خود را از دست بدهیم و به دشمن خوشبین باشیم از دشمن ضربه می‌خوریم تاکید کرد: بنابراین ایران باید به صورت گام به گام و با ضمانت‌های لازم پیش برود.
وی در پایان گفت: متاسفانه چنین رویکردی در رفتار دولت ما دیده نمی‌شود و قدری شیفتگی و عجله در رفتار دولت وجود دارد که باید رعایت آن 9 بند و شیوه گام به گام را مورد توجه قرار دهند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها