عمران الزعبی: حاکمیت سوریه قابل مذاکره نیست

کد خبر: 464896

«عمران الزعبی» وزیر اطلاع رسانی سوریه طی سخنانی در اولین نشست شبکه بین المللی دمشق که با حضور مقاماتی از کشورهای عربی و منطقه ای و بین المللی برای تکمیل کنفرانس رسانه ای بین المللی مبارزه با تروریسم تکفیری برگزار شد گفت: حاکمیت سوریه قابل مذاکره نیست.

تسنیم: وزیر اطلاع رسانی سوریه با بیان اینکه روند سیاسی لازمه حرکت به سمت راه حل ها است گفت: حاکمیت سوریه قابل مذاکره نیست.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «عمران الزعبی» وزیر اطلاع رسانی سوریه طی سخنانی در اولین نشست شبکه بین المللی دمشق که با حضور مقاماتی از کشورهای عربی و منطقه ای و بین المللی برای تکمیل کنفرانس رسانه ای بین المللی مبارزه با تروریسم تکفیری برگزار شد گفت: حاکمیت سوریه قابل مذاکره نیست.

وی تاکید کرد ملت سوریه با روحیه ملی خود توانستند با این جنگ تروریستی ظالمانه که دولت سوریه را به عنوان بخشی از پروژه غرب برای تغییر جغرافیای منطقه هدف قرار داده بود، ایستادگی کنند.

روند سیاسی لازمه حرکت به سمت راه حلها است

وزیر اطلاع رسانی سوریه اظهار داشت، سوریه همیشه ایمان داشت و بویژه در جنگ کنونی ایمان آورد که روندهای سیاسی لازمه حرکت به سمت راه حل ها است.

وی تاکید کرد هرگونه روند سیاسی باید به حاکمیت ملی سوریه و اراده آزاد مردم این کشور در تعیین سرنوشت و رهبرانشان احترام بگذارد.

گزینه حاکمیت سوریه قابل مذاکره نیست

الزعبی با بیان اینکه گزینه حاکمیت مردم سوریه قابل مذاکره و بحث و بررسی با دوستان یا برادران یا دشمنان نیست گفت: آنچه مردم سوریه تصمیم می گیرند اتفاق خواهد افتاد و سوریه به تعهدات خود در برآورده کردن منافع مردم پایبند است.

قدردانی الزعبی از نقش دوستان سوریه

وزیر اطلاع رسانی سوریه از تلاشهای دوستان کشورش و در رأس آنها روسیه، ایران، مقاومت لبنان و فلسطین برای حل بحران این کشور تمجید و قدردانی کرد.

تروریسم در نهایت دامن حامیان خود را می گیرد

الزعبی همچنین حوادث فرانسه را محکوم کرد و گفت که سوریه از ابتدا نسبت به این گونه حوادث هشدار داده بود، زیرا تروریسم در نهایت دامن حامیان خود را میگیرد. وی گفت ما در سوریه و عراق از سالها پیش با تروریسم می جنگیم و راههای مقابله با آن را آزموده ایم و این اشتباه است که کسی گمان کند که می تواند از تروریسم حمایت کند ولی از تبعات آن دور باشد.

«طلال ناجی» دبیر کل جبهه ملی برای آزادی فلسطین فرماندهی کل نیز طی سخنانی در این نشست با اشاره به تاریخ گروههای تروریستی و ارتباط آن با تروریسم صهیونیستی در منطقه و نقش آن در تخریب چهره اسلام و مسلمانان گفت: رسانه سلاح خطرناکی است که می تواند نقش بزرگی در تحقق پیروزی و جهت دادن افکار عمومی ایفا کند و نیز می تواند عامل شکست و تخریب حقیقت باشد.

وی افزود: جان کری وزیر خارجه آمریکا انتفاضه فلسطین را اقدامی تروریستی توصیف کرده است و او فراموش کرده است که بزرگترین تروریست جهان کشورش است که از طریق حمله به ملتها صدها میلیون نفر از آنها را به قتل رسانده است و هیچگاه نیز بابت این جنایات وحشیانه خود محاکمه نشده و از ملتهایی که به آنها تجاوز کرده رسما عذرخواهی نکرده است.

تروریسم تکفیری چهره دیگر پروژه آمریکایی و صهیونیستی

«عبدالله القصیر» رئیس شورای عالی اتحادیه رادیوها و تلویزیونهای اسلامی نیز در سخنانی تاکید کرد که تروریسم تکفیری چهره دیگر پروژه آمریکایی و صهیونیستی در منطقه است که برای تحقق اهدافش و انتقام از شکستهای مکرری که از ناحیه محور مقاومت در منطقه به آن وارد شده است از این تروریسم حمایت می کند.

وی از اصحاب رسانه خواست که به فرهنگ مقاومت در مبارزه با تروریسم تکفیری پایبند باشند تا شرکای عملی و وفادار برای رزمندگانی باشند که هر روز در حال جان فشانی و خلق پیروزی های جدیدی هستند.

رئیس شورای عالی اتحادیه رادیوها و تلویزیونهای اسلامی همچنین بر اهمیت این نشست برای برنامه ریزی جهت کار و هماهنگ کردن تلاشهای رسانه ای و یکپارچه سازی آن در مبارزه با تروریسم تکفیری و پروژه ویرانگری که میخواهد منطقه زیر سلطه صهیونیستها و آمریکا و طمع ورزی های آنها باشد، تاکید کرد.

شبکه بین المللی دمشق یک شبکه رسانه ای برای رسواسازی تروریسم در منطقه و جهان است که در حال حاضر برای تاسیس یک رصد خانه متشکل از فعالان رسانه و روشنفکران و نویسندگان مععتقد به صلح برای کار در راستای تدوین شیوه های لازم برای مبارزه با تروریسم، اتخاذ سیاستهایی برای رسواسازی تروریسم و مستندسازی اقداماتی که از گروههای تروریستی و تکفیری حمایت میکند، تلاش می کند.

پیش از این کنفرانس رسانه ای بین المللی مبارزه با تروریسم تکفیری طی روزهای 24 و 25 جولای گذشته (دوم و سوم مرداد) با مشارکت 130 شخصیت رسانه ای داخلی و عربی و بین المللی در دمشق برگزار شده بود.

انتهای پیام/پ

R36348/P36447
به اشتراک بگذارید:
اخبار مرتبط
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها