جهانگیری:توطئه‌های مختلف‌ علیه مذاکرات هسته‌ای را افشا می‌کنیم

کد خبر: 471037

معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت ‌‌مصلحت نمی‌داند ‌نقدهای غیرمنصفانه را پاسخ دهد‌، اما منتظریم ‌کار ‌‌به پایان برسد و در یک فرصت مناسب پاسخ خواهیم داد.

فارس: اسحاق جهانگیری عصر امروز در جلسه شورای اداری استان البرز‌ با اشاره به برگزاری راهپیمایی و تجمع باشکوه اربعین حسینی (ع) اظهار داشت: در روزهای اخیر توفیق‌ حضور در راهپیمایی اربعین و سفری به نجف و کربلا داشتم ‌و همراه با عاشقان سید و سالار شهیدان در این مراسم باشکوه شرکت کردم.

‌ *باور نداشتیم ‌میلیون‌ها انسان‌ در کربلا حضور یابند‌

وی با تشریح سفر خود به عراق و دیدن صحنه‌های راهپیمایی عظیم اربعین حسینی و با بیان اینکه ‌یک اتفاق بسیار بزرگ، نادر و عجیبی در حال شکل گرفتن است، افزود: ‌شاید هیچ مسئولی خلق چنین صحنه‌های باشکوهی را تصور نمی‌کرد‌ و باور نداشتیم که در دوره‌ای میلیون‌ها انسان از کشورهای مختلف و در شرایطی که عراق گرفتاری‌های زیادی دارد، در کربلا حضور یابند.

جهانگیری با بیان اینکه متاسفانه امروز کشور عراق گرفتار داعش و شرایط پس از سقوط صدام است، تصریح کرد: ‌ناامنی شدیدی در عراق حاکم است و اگر چه دولتی مردمی در عراق حضور دارد، اما کشورهای خارجی به بهانه مبارزه با تروریسم گاهی اوقات به چارچوب استقلال سیاسی این کشور تعرض می‌کنند.

*عشق و ایمان ‌واقعی را ‌تجمع باشکوه اربعین دیدم‌

معاون اول‌ رئیس جمهور با بیان اینکه در چنین شرایطی میلیون‌ها انسان از نقاط مختلف دنیا در راهپیمایی و تجمع بزرگ اربعین حسینی (ع) حضور می‌یابند، اضافه کرد: ‌می‌توان عشق و ایمان به معنی واقعی را در این تجمع باشکوه مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه از نخستین لحظات رفتن تا برگشتن زائران بارها مشاهده شده ‌که یک عده‌ای از افراد مشتاق با اصرار از زائران حرم امام حسین (ع) می‌خواهند که میهمان آنها باشند، ادامه داد: ‌مردم با اصرار برای زائران امام حسین (ع) ‌خوراکی و شرایط اسکان را فراهم می‌کنند.

معاون اول رئیس جمهور‌ گفت: در بازدیدی که از یکی از این موکب‌ها داشتم، روحانی عراقی را دیدم که می‌گفت در این موکب روزانه حدود

15 هزار نفر از زائران پذیرایی شده و اسکان می‌یابند.

*سابقه تاریخی پیاده‌روی اربعین حسینی از لسان رهبری

جهانگیری با بیان اینکه علما و اندیشمندان ‌باید نگاه ویژه‌ای به این مراسم داشته تا بتوانیم در سال‌های آینده با‌شکوه بیشتری مراسم اربعین حسینی ‌را برگزار کنیم، ‌به دیدار خود با مقام عظمای ولایت پیش از سفر به کربلای معلی اشاره کرد و افزود: ‌در جلسه‌ای که خدمت حضرت آقا رسیدیم، از ایشان درباره ریشه و سابقه تاریخی این مراسم سوال کردم، معظم‌له و یکی از علمایی که در جلسه حضور داشت، فرمودند ‌در گذشته راهپیمایی از نجف تا کربلا در روز اربعین حسینی (ع) از سوی علما و مراجع و عاشقان اهل بیت (ع) انجام می‌شد، اما حضور این حجم از مردم تنها در سال‌های اخیر مشاهده و در تاریخ ثبت شده است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه حضور میلیونی مردم در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی ‌باید به طور دقیق از سوی علما و دانشمندان مورد بررسی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: ‌تنها ظرف چند روز میلیون‌ها ویزا از سوی عراق صادر می‌شود که این حجم از صدور ویزا را در برخی از کشورها طی یک سال هم نمی‌توانند انجام دهند.

وی با بیان اینکه ‌انصافا عراقی‌ها همکاری خوبی در مراسم اربعین حسینی داشتند، تاکید کرد: نهادهای زیادی در ایران برای برگزاری این مراسم باشکوه تلاش داشتند که باید از همه آنها تشکر و قدردانی کرد.

*دولت از ‌دست‌اندرکاران برگزاری مراسم اربعین تشکر می‌کند

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه در ابتدای سال جاری دولت تدبیر و امید ورود خوبی به این موضوع داشت، ادامه داد: رئیس جمهور ‌دستور‌‌ تشکیل ستاد اربعین را ‌به وزارت کشور ‌داد تا کارها ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه من نمی‌خواهم بگویم که نواقصی نداشتیم، اما کار بزرگی انجام شده و باید از همه دست اندرکاران تشکر کرد، اضافه کرد: وزارت کشور، ارشاد، سازمان حج، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، ستاد عتبات و برخی از استان‌ها به ویژه استانداران ایلام و خوزستان کار سنگینی انجام دادند و از همه آنها تقدیر می‌کنیم.

جهانگیری با بیان اینکه ‌از امروز باید تلاش کرده و با برنامه‌ریزی صحیح برای سال آینده آماده شویم، افزود: ‌باید علما و دانشمندان ‌تلاش کرده و این تجمع بزرگ را به یک نماد واقعی وحدت در جهان اسلام تبدیل کنند.

*تجمع اربعین نماد واقعی وحدت مسلمانان است

وی با بیان اینکه ‌هرگز نباید وارد دام‌هایی که برای اختلاف مسلمانان پهن شده‌ بیفتیم، گفت:‌ این تجمع می‌تواند نماد واقعی وحدت مسلمانان در جهان اسلام باشد.

جهانگیری افزود: تجمع بزرگ اربعین حسینی (ع) می‌تواند تبدیل به نمادی برای عزت اسلام و عزت مسلمین شود و این وظیفه بر‌عهده علمای اسلام است.

معاون اول رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح دستاوردهای هسته‌ای پرداخت و گفت: ایران در مرحله ورود به دورانی است که انتظار داریم در این دوران تحریم‌های ظالمانه علیه ایران لغو شود.

*در طول مذاکرات هسته‌ای کار بزرگی انجام شد

وی با بیان اینکه ‌قطعانه می‌گویم که در طول مذاکرات کار بزرگی انجام شد، اظهار داشت: ‌‌هدایت کلی مذاکرات با رهبری معظم انقلاب اسلامی بود و با تدابیر رئیس جمهور و نماینده کاردانی که‌ در مصاف با 6 قدرت دنیا داشتیم‌ توانستیم به‌ تمام اهداف مدنظرمان در‌ مذاکرات هسته‌ای ‌‌دست یابیم.

جهانگیری در تشریح این دستاوردها گفت: در این مذاکرات ‌دنبال به رسمیت شناختن ‌حقوق هسته‌ای ایران بودیم که به آن دست یافتیم، حفظ دستاوردهای هسته‌ای و لغو تحریم‌های ظالمانه از دیگر دستاوردهای ایران بود که ان‌شاالله به زودی تحریم‌ها لغو می‌شود.

‌ *دولت ‌‌مصلحت نمی‌داند ‌نقدهای غیرمنصفانه را پاسخ دهد‌

وی در ادامه با بیان اینکه برخی منتقدان متاسفانه گاهی اوقات بی‌انصافی می‌کنند، ادامه داد: ‌دولت ‌‌مصلحت نمی‌داند ‌نقدهای غیرمنصفانه را پاسخ دهد‌، اما منتظریم ‌کار ‌‌به پایان برسد و در یک فرصت مناسب پاسخ خواهیم داد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه ‌در آینده نزدیک ‌رئیس جمهور و ‌تیم مذاکره‌کننده پاسخ منتقدان را خواهند داد، گفت: ‌آن موقع مردم توجه می‌شوند که چه کار بزرگی انجام شده و چه توطئه‌های عظیمی علیه ایران خنثی شد.

*توطئه‌های مختلف‌ علیه مذاکرات هسته‌ای را افشا می‌کنیم

جهانگیری با بیان اینکه ‌متاسفانه عده‌ای در اطراف ایران توطئه‌های مختلفی را طراحی کرده بودند که خنثی شد، تاکید کرد: ‌شاید روزی بتوان بخشی از این توطئه‌ها را برای مردم بازگو کرد، اما این را بگویم که ‌برخی ‌کشورها و در راس آن رژیم صهیونیستی تمام توان خود را به میدان آوردند که این مذاکرات به سرانجام نرسد.

وی با بیان اینکه حتی بعد از این توافق می‌خواستند و می‌خواهند که جلوی آن را بگیرند و کاری نبود که به آن متوسل نشده باشند، خاطرنشان کرد: ‌برخی از کشورهای منطقه نیز که مردم مسلمانی دارند‌ متاسفانه تمام تلاش خود را به کار بستند تا جلوی این کار گرفته شود و می‌گفتند که تحریم‌ها باید بیشتر شود و حتی میلیاردها دلار هزینه کردند که مذاکرات به نتیجه نرسد.

معاون اول رئیس جمهور‌ تاکید کرد: خوشبختانه با هدایت‌های مقام معظم رهبری و تدبیر رئیس جمهور‌ و تلاش تیم مذاکره‌کننده، تمام این توطئه‌ها خنثی شد.

* دولت ‌ساماندهی ‌انضباط مالی را در برنامه دارد

جهانگیری یکی از موفقیت‌های دولت را تلاش برای ساماندهی و انضباط مالی دانست و گفت: با تلاش‌های بسیار به دنبال این هستیم که انضباط مالی برقرار شده و کنترل‌های لازم را انجام می‌دهیم.

وی افزود: در سال 90 در مجموع 118 میلیارد دلار درآمد داشتیم که این رقم به واسطه تحریم‌ها در سال 91 به 70 میلیارد دلار کاهش یافت که نتیجه این کاهش درآمد ارزی افزایش قیمت دلار و تنش در اقتصاد کشور بود و تورم به بالای 40 درصد رسید.

جهانگیری گفت: دولت تلاش ویژه‌ای برای کنترل تورم و ساماندهی اقتصادی انجام داده و موفقیت‌هایی حاصل شده ‌که امیدواریم با تلاش بیشتر به اهداف مدنظر دست‌ پیدا کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها