همه شرایط برای داشتن یک اقتصاد پیشرو در کشور فراهم است

کد خبر: 471370

رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشور گفت: همه شرایط برای داشتن یک اقتصاد پیشرو در کشور فراهم است و با مدیریت درست می توان به آن دست یافت.

ایسنا: سردار محمدرضا نقدی در نشست صمیمی با اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه که در این دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه امروز مهمترین مسئله پیش روی کشور مسئله نفوذ است، گفت: امروز نفوذ از یک تاکتیک به استراتژی تغییر ماهیت داده است.
نقدی به بیان مسئله نفوذ و دلایل پرداختن دشمن به این استراتژی پرداخت و با بیان اینکه دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران روش‌های مختلفی را برای براندازی نظام آزموده‌اند، گفت: از نخستین سالهای پس از پیروزی انقلاب تاکنون دشمنان از طرق مختلف از جمله ترور، تهاجم فرهنگی سیاسی، تهاجم سیاسی رسانه‌ای و جنگ اقتصادی نتوانسته اند به انقلاب ما ضربه بزنند، و امروز مقوله نفوذ را برای دستیابی به اهداف خود انتخاب کرده‌اند.
نقدی آمریکا را به دزد فیلم‌های پلیسی تشبیه کرد که پس از اینکه از روش های مختلف نتوانسته به انقلاب ضربه وارد کند امروز شیوه چاپلوسی را در برنامه گذاشته است و با پهن کردن سفره هفت سین و پیام تبریک نوروزی و ... می کوشد مردم را فریب دهد.
وی در ادامه با بیان اینکه اغلب انقلاب‌های دنیا در مرحله رودررویی و تخاصم خوب عمل کرده‌اند، اما در مرحله فریب و نفوذ قافله را باخته‌اند، این باختن را نشان از بی بصیرتی دانست.
وی سپس یکی از معبرهای نفوذ را نفوذ در اندیشه‌ها دانست و گفت: منظور از نفوذ در اندیشه‌ها ایجاد این باور بین مردم است که معیشت بهتر، رفاه و آسایش در کنار آمدن با غرب است و در این راستا نیز می‌کوشند تا شعار مرگ بر آمریکا را در کشور ما به فراموشی بسپارند.
وی در ادامه در پاسخ به این پرسش مهم که آیا معیشت بهتر در گرو سازش با آمریکا است، گفت: درجنگ اقتصادی راه دستیابی به معیشت بهتر داشتن یک اقتصاد پیشرو است که این نوع از اقتصاد یکسری عناصر مادی و معنوی دارد که خوشبختانه ایران اسلامی تمامی فاکتورهای معنوی را در اختیار دارد.
وی عناصر مادی برای برخورداری از یک اقتصاد پیشرو را شش فاکتور نیروی انسانی، دانش و تکنولوژی، مواد اولیه، انرژی، بازار مصرف و سرمایه دانست و گفت: با نگاهی به ظرفیت‌های و پتانسیل‌های موجود در کشور تمامی این عوامل به بهترین شکل آن در کشور وجود داشته و لذا همه شرایط برای داشتن یک اقتصاد پیشرو در کشور فراهم است که با مدیریت درست می‌توان به آن دست یافت.
وی نیروی انسانی را رکن اصلی دارا بودن یک اقتصاد پیشرو دانست و گفت: امروز ایران اسلامی جوان ترین کشور دنیا را داشته و با دارا بودن بیش از چهار میلیون و 800 هزار فارغ التحصیل بیکار پتانسیل خوبی را در زمینه نیروی انسانی در دنیا دارد.
وی ایران را از نظر جایگاه علمی و تکنولوزی در دنیا سرآمد دانست و گفت: گواه این مدعا برخورداری از پیشتازترین سرعت علمی در دنیا است.
وی سپس برخورداری از مواد اولیه را رکن رکین یک اقتصاد پیشرو دانست و گفت: اغلب مواد اولیه در کشور ما یافت می شود و مواد اولیه پرمصرف صنعتی نیز به وفور به در کشور وجود دارد.
نقدی با بیان اینکه ایران از نظر انرژی رتبه اول انرژی فسیلی را در دنیا دارد، گفت: ایران اسلامی به لحاظ برخورداری از انرژی‌های تجدیدپذیر مثل باد و خورشید و... نیز جایگاه خیلی خوبی دارد.
وی در ادامه بازار مصرف را یکی از فاکتورهای مهم دستیابی به اقتصاد پیشرو برشمرد و گفت: ایران اسلامی 480 میلیون نفر بازار غیرقابل تحریم را در اطراف خود دارد.
وی با بیان اینکه سرمایه برای داشتن یک اقتصاد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: بجز میلیاردها دلار ثروت ایران در بانک‌های خارجی که عدد آن مشخص نیست، در حال حاضر 870 هزار میلیارد تومان نقدینگی در اختیار مردم است و همه اینها یعنی تحریم که هیچ، حتی اگر به دور ایران دیوار هم بکشند تمامی عوامل برای دستیابی به یک اقتصاد پیشرو را در اختیار داشته می‌تواند روی پای خود بیاستند.
وی افزود: ایران اسلامی برای دستیابی به شکوفایی اقتصادی به فرهنگ کار و تلاش، خودباوری و همت و مدیریت و برنامه ریزی صحیح را نیاز دارد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها