پژوهش‌های ماندگار جهاد دانشگاهی زمینه‌ساز توسعه کشور است

کد خبر: 471681

استاندار سمنان با مثبت ارزیابی کردن فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی جهاد دانشگاهی استان سمنان گفت: پژوهش‌های ماندگار این نهاد، زمینه رشد و بالندگی کشور را فراهم آورده است.

ایسنا: محمدرضا خباز در حاشیه بازدید از غرفه جهاد دانشگاهی استان سمنان در نمایشگاه دستاورد های پژوهش و فناوری استان در گفت‌وگو با خبرنگار پژوهشی ایسنا منطقه سمنان، افزود: من با فعالیت‌ها و پژوهش‌ها و تحقیقات جهاد دانشگاهی آشنایی دارم، پژوهش‌ها و تحقیقات انجام شده در مجموعه جهاد دانشگاهی در کشور ماندگار است که از مهمترین آنها می‌توان به فعالیت های پژوهشگاه رویان و یا کار در حوزه سلول‌های بنیادی و ... اشاره کرد.
وی اضافه کرد: ما امروزه بیش از پیش به این گونه پژوهش‌ها و تحقیقات ماندگار که می‌توانند زمینه‌ساز رشد و بالندگی کشور باشند، نیازمند هستیم.
استاندار سمنان با بیان این که نگاه به پژوهش، نگاه به آینده است، خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی نگاه بسیار تخصصی و علمی به پژوهش دارد و این نشان دهنده نگاه این مجموعه و نهاد علمی به آینده و نگاه به نوآوری، خلاقیت و ابتکار است.
خباز با بیان این که ما امروز باید نگاه جوانان و دانشجویان را به سمت خلاقیت، نوآوری و ابتکار سوق دهیم، ادامه داد: فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی جهاد دانشگاهی و سایر ارگان‌ها و مراکز علمی و... باید منجر به ایجاد خلاقیت، نوآوری و ابتکار در جامعه شود و این مهم تنها در سایه پیوند و ارتباط عمیق دانشگاه و صنعت به وجود می‌آید.
وی اضافه کرد: اگر ارتباط عمیق و پیوند بین دانشگاه و صنعت به وجود آید، باعث می‌شود که یک دانشجو پس از اخذ دانش‌نامه جرأت ورود به بخش خصوصی، بازار و صنعت و کارآفرینی را پیدا کند، متأسفانه امروزه جوانان و دانشجویان ما جرأت وارد شدن به بخش خصوصی و کارآفرینی را ندارند و این نشان می‌دهد که نتوانسته‌ایم ارتباط بین دانشگاه و صنعت را عمیق و مستحکم کنیم.
استاندار سمنان اضافه کرد: این ارتباط و پیوند باید آنقدر قوی و عمیق باشد که دانشجویان پس از دریافت دانش‌نامه این آمادگی را داشته باشد که به سرعت وارد بازار و صنعت شود.
خباز با بیان این که سرعت رشد و توسعه و پیشرفت‌های علمی در جهان، لحظه‌ای است، افزود: ما در این دنیای پررقابت، برای این که از توسعه فاصله نگیریم مجبوریم در امور پژوهشی و تحقیقاتی به دنبال موفقیت‌های بزرگ بوده و فاصله خود با رقبا را کم کنیم.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها