نخست‌وزیر ایتالیا: تنها بمباران نمی‌تواند خطر تروریسم را از بین ببرد

کد خبر: 471726

نخست‌وزیر ایتالیا هشدار داد که تنها بمباران مواضع داعش در سوریه نمی‌تواند خطر تروریسم و ریشه‌های آن را در اروپا نابود کند.

ایسنا: ماتئو رنتزی، نخست وزیر ایتالیا در مراسم افتتاحیه کنفرانس امنیت در منطقه مدیترانه با اشاره به تصمیم ایتالیا مبنی بر شرکت نکردن در حملات هوایی علیه مواضع داعش اعلام کرد: ایتالیا به جای حضور نظامی بر نقش فرهنگ و تحصیل بخصوص در میان مسلمانان جوان در اروپا تاکید می‌کند.
وی ادامه داد: بعد از حملات پاریس چندان آسان نیست که بهترین راه را برای پاسخ به این حملات پیدا کنیم. رم حمایت کامل خود را از تلاش‌هایی که برای نابودی داعش و دیگر گروه‌های رادیکال انجام می‌شود اعلام می‌کند اما ما نمی‌توانیم واکنش عجولانه‌ای در این باره داشته باشیم. این یک چالش فرهنگی است. اگر بخواهیم تصور کنیم که می‌توانیم تنها با حمله و جنگ در مناطقی دور از خانه‌های خود با دشمنانمان بجنگیم در این صورت خلاف واقعیت تصور کرده‌ایم.
وی ادامه داد: رادیکالیسم در واقع یک بحران هویتی است که کشورهای اروپایی از آن رنج می‌برند. افراط گرایان اکنون شهرهای اروپایی را تهدید می‌کنند. اگر جوانان ما احساس وابستگی خود را به کشورهای اروپایی از دست بدهند در این صورت دیری نخواهد پایید که با مشکلاتی روبرو شویم.
این اظهارات در حالی بیان می‌شود که فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه پس از حملات پاریس در ماه گذشته از متحدان خود خواست که از حملات هوایی و بمباران مواضع داعش حمایت کنند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها