دولت زمینه‌های کارآفرینی و اشتغال جوانان را فراهم کند

کد خبر: 473135

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید زمینه و بستر مناسب کارآفرینی و اشتغال جوانان را فراهم کند.

مهر: هادی قوامی افزود: با توجه به نرخ بیکاری در کشور به ویژه در خراسان شمالی، دولت باید زمینه‌ها و بسترهای کارآفرینی و اشتغال جوانان را به منظور کاهش نرخ بیکاری فراهم کند.
وی همچنین با اشاره به شمار بسیار فارغ التحصلان بیکار گفت: باید اشتغالزایی برای جوانان فارغ اتحصیل بیکار مورد توجه قرارگیرد؛ چراکه عدم انجام اقدامات موثر در این زمینه هزینه‌های بسیاری را به نظام تحمیل می‌کند.
نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی با تصویب قانون بهبود فضای کسب و کار، اقدامات بسیار خوبی را در راستای کارآفرینی و اشتغال جوانان انجام داده است.
وی کاهش ناگهانی نرخ سود بانکی را یکی از عوامل مهم تشدید معضل بیکاری دانست و افزود: تضعیف واسطه گری مالی بانک‌ها، اختلال در تامین منابع مالی واقتصادی و کاهش دسترسی واحدهای تولیدی به منابع بانکی، در نهایت به تشدید معضل بیکاری می انجامد.
قوامی همچنین گفت: توجه به رفع مشکلات واحدهای تولیدی خود زمینه ساز اشتغال بسیاری از افراد بیکار می‌شود.
وی افزود: در این راستا بایستی از تولیدکنندگان و کارآفرینان حمایت‌های لازم صورت گیرد.
قوامی تصریح کرد: برخورد جدی با قاچاق کالا، اخذ مالیات کمتر از تولیدکنندگان و ...از جمله راهکارهای حمایت از تولیدکنندگان است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها