اعلام عزای عمومی در جهان اسلام برای همدردی با مردم نیجریه

کد خبر: 473269

یکی از مراجع تقلید با اشاره به حوادث رخ داده در کشور نیجریه بر لزوم اعلام عزای عمومی در جهان اسلام برای همدردی با مردم نیجریه و آزادی رهبر شیعیان این کشور تأکید کرد.

مهر: ارتش نیجریه ۲۲ آذرماه با حمله به منزل شیخ ابراهیم الزکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه قصد دستگیری وی را داشت که پیروان وی با تشکیل زنجیره انسانی مانع ورود ارتش به منزل ایشان شدند که در این زمان ارتش نیجریه به این افراد حمله و بسیاری از آنها را از جمله سه پسر و همسر شیخ الزکزاکی را به شهادت رساند و رهبر جنبش اسلامی نیجریه را نیز ضمن زخمی کردن دستگیر کرد.
این مسئله باعث شد تا بخش قابل توجهی از دروس خارج فقه مراجع امروز در قم به این مسئله اختصاص داشته باشد.
آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در این زمینه در درس خارج فقه که صبح چهارشنبه در مسجد اعظم قم برگزار شد، حادثه نیجریه را عجیب و دردناک توصیف کرد و گفت: باید در این زمینه کنفرانس اسلامی تشکیل و در این مورد این مسئله از مسببان بازخواست شود.
وی با تأکید بر اینکه برای همدردی با این فاجعه باید در جهان اسلام عزای عمومی اعلام شود، ادامه داد: ارتش نیجریه با تمامی قدرت بر روی مردمی سلاح کشید که هیچگونه سلاحی در دست نداشتند و با زخمی کردن شیخ الزکزاکی بسیاری از افراد دیگر از جمله سه پسر وی را به خاک و خون کشید.
باید رهبر شیعیان نیجریه زودتر آزاد شود
استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه آیا راهپیمایی اربعین و عمل به یک برنامه مذهبی باید موجب چنین برخوردی با مسلمانان و به خاک و خون کشیدن آنان شود، ابراز کرد: باید از دولت نیجریه در این زمینه توضیح خواست و باید رهبر شیعیان این کشور زودتر آزاد شود.
وی با تأکید بر ضرورت شناسایی عاملان این حادثه و محکومیت آنان در دادگاه بین المللی ادامه داد: آیا خون اروپائیان از مسلمانان رنگین‌تر است؟ مجامعی که در برابر حوادث پاریس واکنش نشان داده‌اند در برابر این حادثه چه واکنشی را نشان خواهند داد؟ ما یقین داریم که خون این افراد بیگناه دامن جنایتکاران در صحنه و پشت صحنه را خواهد گرفت.
وی دشمن اصلی مردم نیجریه را بوکوحرام دانست و افزود: شیعیان آرام و علاقمند به کشورشان هستند و هرگز دشمن مردم کشور خود نیستند بلکه این بوکوحرام است که به سلاح‌های مختلف مجهز و قربانیان زیادی را می‌گیرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها