ترکیه: حضور آموزشی نیروهای‌مان در عراق ادامه دارد

کد خبر: 475068

نومان کورتولموش، معاون نخست‌وزیر ترکیه می‌گوید، برنامه‌های آموزشی نظامیان ترکیه در اردوگاع بعشیقیه در موصل ادامه خواهد داشت.

تسنیم: کورتولموش پس از پایان نشست هیأت دولت ترکیه در آنکارا به رسانه‌ها گفت: "برنامه آموزشی نیروهای ترک در آنجا ادامه خواهد یافت [...] نیروهای دیگری که [در ماه جاری] به آنجا اعزام کرده‌ بودیم به مواضع خود بازگشتند."
کورتولموش در ادامه سخنانش که در خبرگزاری آناتولی منتشر شد گفت: "هدف اصلی ترکیه از اعزام سربازان بیشتر افزایش حساسیت‌مان در نبرد علیه داعش و نیز حفاظت بیشتر از سربازان‌مان در آنجا بود."
پیشتر ابراهیم الجعفری، وزیر خارجه عراق، از اقدام ترکیه در بیرون بردن نیروهایش از اردوگاه بعشیقیه استقبال کرده و آن را "گامی در جهت درست" ارزیابی کرده بود.
وزارت خارجه ترکیه روز شنبه تأیید کرد که نیروهای نظامی این کشور در حال خروج از شمال عراق هستند.
ترکیه در 4 دسامبر نیروهایی را به پایگاهی در نزدیکی موصل اعزام کرده بود که با اعتراض شدید دولت عراق مواجه گشت. بغداد این اقدام را نقض حاکمیت ملی خوانده و خواهان عقب‌نشینی فوری نیروهای ترک گشت.
ترکیه اعلام کرده 150 سرباز و 25 تانکی که به بعشیقیه اعزام شده بودند مأموریت داشتند از نظامیان این کشور که در حال آموزش داوطلبان مبارزه با داعش بودند، محافظت کنند. برنامه‌های آموزشی ترکیه در شمال عراق از ماه مارس سال جاری میلادی آغاز شده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها