زخمی شدن سخنگوی داعش در حمله هوایی ارتش عراق

کد خبر: 480228

در حالی که ارتش عراق از زخمی شدن سخنگوی داعش در حمله‌ای هوایی در منطقه بروانه در استان الانبار خبر می‌دهد، شورای استانداری الانبار اعلام کرد وی در این استان کشته شده است.

ایسنا: به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، ارتش عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد طبق گزارش‌هایی تایید شده، ابومحمد العدنانی، سخنگوی داعش در حمله هوایی ارتش عراق در منطقه بروانه در استان الانبار زخمی شده است.
این در حالی است که شورای استانداری الانبار از کشته شدن العدنانی در درگیری‌های اخیر شهر حدیثه استان الانبار خبر می‌دهد.
عید عماش الکر بولی، سخنگوی این شورا اعلام کرد: طبق اطلاعاتی که ما از نیروهای امنیتی به دست آوردیم، العدنانی در استان الانبار کشته شده است.
ارتش عراق نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: براساس گزارش‌هایی موثق العدنانی در یک حمله هوایی در استان الانبار زخمی شده است.
در این بیانیه آمده است، خبرهای موثقی از زخمی شدن ابو محمد العدنانی سخنگوی داعش در بمباران هوایی ارتش در منطقه بروانه وجود دارد. وی به دلیل شدت جراحت و از دست دادن مقدار زیادی خون برای مداوا به شهر هیت منتقل شده و سپس تحت تدابیر امنیتی شدید به یکی از مخفیگاه‌های داعش در موصل انتقال یافته است.
طبق اعلام ائتلاف ضد داعش به دنبال حملات هوایی ارتش عراق و مقابله با حملات افراطی‌ها در نزدیکی شهر حدیثه در چند روز گذشته بیش از 100 داعشی در منطقه بروانه کشته شده‌اند.
العدنانی یک سوری از اهالی ادلب است که بیش از 10 سال قبل با القاعده اعلام بیعت کرده بود و توسط نیروهای آمریکایی در عراق زندانی شده بود.
استیو وارن، سخنگوی نیروهای ائتلاف ضد داعش صحت گزارش ارتش عراق را تایید نکرده و تنها اعلام کرد جنگنده‌های ائتلاف العدنانی را هدف قرار نداده‌اند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها