علی عبدالله صالح: اتهام رابطه با ایران برای توجیه تجاوز به یمن است

کد خبر: 480627

رئیس جمهوری سابق یمن در گفتگویی اعلام کرد که اتهام رابطه با ایران تنها برای توجیه تجاوزات عربستان به یمن مطرح می شود.

مهر: «علی عبدالله صالح» رئیس جمهوری سابق یمن شب گذشته در یک گفتگوی تلویزیونی اظهار داشت: تجاوز عربستان به یمن باید متوقف و محاصره این کشور نیز باید از بین برود. تمامی نیروهای خارجی باید پیش از آغاز هر گونه گفتگویی برای حل بحران یمن از این کشور خارج شوند.
وی با بیان این مطلب افزود: گفتگو با عربستان سعودی انجام خواهد شد نه با کسانی که از یمن فرار کرده اند و برای باقی ماندن در قدرت از نیروهای بیگانه برای حمله به ملت یمن کمک کرده اند.
صالح در ادامه اتهاماتی که علیه ایران مطرح می شود تا تجاوز به یمن را توجیه کند رد کرد و گفت: ما هیچ رابطه نظامی، اقتصادی و سیاسی با ایران نداریم. این کشور تنها در رسانه های خود تحولات یمن را منتشر می کند و در این زمینه نیز هیچ هماهنگی صورت نگرفته است.
رئیس حزب کنگره مردمی یمن در بخش دیگر سخنان خود گفت: ما متجاوزان را اخراج می کنیم و خود از کشورمان خارج نخواهیم شد، ما با شعار شهادت یا پیروزی پایداری خواهیم کرد و این در حالی است که شعار مزدوران و فراری ها، مرگ یا حکومت است، این مزدوران باید از یمن خارج شوند و اوضاع خود را با اموال عربستان سعودی سامان دهند زیرا دیگر نمی توانند بر ما حکومت کنند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها