خویشاوندی معیاری برای گزینش افراد نباشد

کد خبر: 480916

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان این‌که «یکی از موارد مهم در گزینش، ایمان و تقواست» گفت: نباید قوم و خویش بودن معیاری برای گزینش فردی قرار گیرد.

ایسنا: این مرجع تقلید در دیدار با مسئولان گزینش و استخدام فرماندهی انتظامی استان و گزینشگران برخی ادارات قم، با بیان این‌که «در8 جای قرآن کریم از کلمه طاغوت استفاده شده است» گفت: طاغوت قدرتی است که مانع شناخت خدا می‌شود و کسی است که از اطاعت خدا جلوگیری می‌کند.
وی با بیان این‌که «سه نوع طاغوت سیاسی، فرهنگی و اقتصادی وجود دارد» افزود: طاغوتیان کسانی هستند که طبق هوا و هوس خود در کشور حکومت می‌کنند، نمونه این نوع حکومت، عربستان است که آنگونه که سلطان میل داشته باشد، عمل می‌کند.
آیت‌الله نوری‌همدانی در این زمینه خاطرنشان کرد: در جمهوری اسلامی ایران قانون اساسی وجود دارد و طبق آن عمل می‌شود و در گزینش افراد نیز باید این موارد لحاظ شود.
وی بیان کرد: نمونه طاغوت اقتصادی کسانی هستند که مال و ثروت فراوانی جمع کرده‌اند و مال اندوزی می‌کنند در حالی که خداوند می‌فرماید مال باید در دست همه مردم باشد و از آن استفاده شود.
این مرجع تقلید با بیان این‌که «فرهنگ طاغوت نیز فرهنگی است که کار جباران را توجیه می‌کند» گفت: در حال حاضر در اروپا تمامی ثروت‌ها در دست یک درصد از مردم قرار گرفته است و 99 درصد دیگر مجبور به قرض و یا ربا هستند.
آیت‌الله نوری‌همدانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در دنیای امروز ما باید از تمام جریان‌ها، حوادث در عربستان، یمن، بحرین و نقشه‌های دشمن آگاه باشیم.
وی عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم انسان‌ها را به سیر در زمین دعوت می‌کند تا ما عاقبت کسانی که به راه راست رفتند را ببینیم و همچنین عاقبت افرادی که بر اساس معیار الهی حرکت نکردند را نیز ببینیم.
وی اظهار کرد: نباید با روی کار آمدن یک دولت جدید تمامی کارکنان یک نهادی تغییر کنند زیرا برخی کارشان در گذشته خوب بوده و باید از تجربه آنها استفاده کرد.
آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: صداقت و راستگویی معیار دیگری است که مسئولان سنجش افراد در هر نهادی لازم است به آن نیز توجه کنند.
وی با بیان این‌که «سمت و جایگاه افراد وسیله هستند نه هدف» عنوان کرد: اسلام تمامی سمت‌ها را امانت الهی می‌داند نه وسیله امرار معاش، از این رو ما باید به عنوان امانت به سمت و جایگاهی که داریم نگاه و از آن مراقبت کنیم.
این استاد سطوح عالی حوزه اظهار کرد: ما با دارا بودن قرآن کریم، قانون اساسی و شورای نگهبان مشکلی در گزینش افراد در انتخابات نداریم.
وی با بیان این‌که «داشتن نظم در زندگی انسان را موفق می‌کند و ما باید به گونه‌ای در زندگانی خود رفتار کنیم که حتی پنج دقیقه از وقت ما تلف نشود» گفت: کسانی که سمتی را قبول کرده‌اند باید به تمامی موازین آن پایبند باشند کسانی که حتی پنج دقیقه کار خود را در نهادی دیر آغاز می‌کنند، خیانت کرده‌اند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها