والس: شاهد جنگی واقعی هستیم که باید با آن مقابله کنیم

کد خبر: 480983

نخست‌وزیر فرانسه در اظهاراتی با اشاره به حملات تروریستی و گروگان‌گیری ژانویه 2015 پاریس اعلام کرد که فرانسه شاهد جنگی واقعیست که باید با آن مقابله کرده و در آن پیروز شود.

فارس: با گذشت یکسال از حمله تروریستی علیه دفتر نشریه موهن «شارلی ابدو» و فروشگاه یهودی «کوشر» پاریس، «مانوئل والس» نخست‌وزیر فرانسه در مراسمی که به مناسبت یادبود قربانیان این حملات برگزار شده بود، اعلام کرد که هیچ توضیح و توجیهی در خصوص اقدامات تروریستی که پیمان وحدت میان ما را خدشه‌دار کند، وجود ندارد.
وی با اشاره به عوامل این حملات افزود: «برای این دشمنان که هم‌میهنان خود را مورد هجوم و حمله قرار می‌دهند، هیچگونه جای توضیح، توجیه و عذرخواهی وجود ندارد. هیچ چیز نمی‌تواند کشتار در تراس یک کافه را توجیه کند. هیچ چیز نمی‌تواند کشتار در سالن کنسرت را توجیه کند. هیچ چیز نمی‌تواند کشتار خبرنگاران و نیروهای پلیس را توجیه کند. هیچ چیز نمی‌تواند کشتار یهودیان را توجیه کند. هیچ چیز هرگز نمی‌تواند این اتفاقات را توجیه کند.»
نخست‌وزیر فرانسه در ادامه گفت: «ما شاهد یک جنگ واقعی هستیم که باید با آن مقابله کنیم و در آن پیروز شویم.»
در ژانویه سال گذشته میلادی یک فرد تکفیری و یک فرانسوی به فروشگاه یهودی محصولات «کوشر» (غذای حلال یهودیت) در پاریس حمله کرده و عده‌ای را به گروگان گرفتند که در نهایت با دخالت پلیس در این حادثه، چهار نفر از گروگان‌ها و فرد گروگان‌گیر کشته شدند.
«فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه در واکنش به این حمله، آن را حمله‌ای ناشی از یهودی ستیزی خواند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها