پهپاد آمریکایی مقر نیروهای بسیج مردمی را بمباران کرد

کد خبر: 481020

جنبش عصائب اهل الحق از گروه‌های مقاومت شیعه در عراق امروز (یکشنبه) با بیان اینکه یک پهپاد آمریکایی مقر وابسته به "گردان‌های سرباز امام" در شهر تکریت را بمباران کرد، اعلام کرد که این حمله یک اقدام خصمانه است.

ایسنا: به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز عراق، نعیم عبودی، سخنگوی عصائب اهل الحق در عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: در رخدادی که تاکیدی بر هشدارهای مکرر ما است، یک پهپاد آمریکایی مقر گردان‌های سرباز امام در پایگاه اسپایکر در تکریت را بمباران کرد که 9 شهید و 14 زخمی در پی داشت.
وی افزود: در حالی ما این رخداد را یک اقدام خصمانه به شمار می‌آوریم که نیت‌های آن آشکار است، از کسانی که به طرح آمریکا در عراق ترید دارند، می‌خواهیم تا در موضع خود بازنگری کنند، این بمباران پایگاه وابسته به گروه‌های بسیج مردمی را هدف قرار داد که این حمله نمی‌تواند با هیچ بهانه‌ و توجیهی صورت بگیرد، چرا که منطقه‌ای که هدف قرار گرفته منطقه‌ آزاد شده بود که در آن گروه‌های مقاومت و نیروهای امنیتی عراق حضور دارند.
وی تصریح کرد: پهپاد آمریکایی بمباران مواضع بسیج مردمی را برای چندین بار تکرار کرده است و این مساله به این معنا است که آنچه که رخ می‌دهد، تصادفی نیست و با برنامه ریزی است.
وی تاکید کرد که نقض‌هایی که از سوی آمریکا صورت می‌گیرد، به این دلیل است که موضعی رسمی از سوی دولت و پارلمان عراق در مقابل این تجاوزهای مکرر صورت نگرفته است و باید موضعی محکم و آشکار برای متوقف کردن این تجاوزهای عمدی صورت بگیرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها