تلاش داعش برای جذب غیرمسلمانان در مالزی

کد خبر: 481650

یک مقام بلندپایه دولت مالزی از تلاش گروه تروریستی داعش برای جذب غیرمسلمانان در این کشور خبر داد.

ایسنا: لیو تیونگ لای، وزیر حمل و نقل و رئیس انجمن چینی‌های مالزی در نشستی با اعضای انجمن چینی‌های مالزی هشدار داد که داعش به دنبال جذب افراد غیرمسلمان از جمله چینی‌ها در این کشور است.
وی خواستار هشیاری بیشتر غیرمسلمانان در مالزی شده و گفت: اعضای داعش به دنبال یافتن راه‌های نفوذ در جامعه چینی‌های مالزی هستند تا از این طریق بتوانند ایدئولوژی خود را در جامعه چینی‌های مالزی توسعه دهند.
وی افزود: اینترنت و شبکه‌های اجتماعی ابزارهای قدرتمندی هستند که گروه تروریستی داعش از آنها برای توسعه و انتشار پیام‌هایش استفاده می‌کند. آنها از اسلام برای رسیدن به اهداف خود بهره می‌برند.
وی با اشاره به وجود بیش از 50 هزار هوادار داعش در مالزی از مردم خواست تا در این خصوص هشیاری بیشتری به خرج دهند و گفت: حتی اگر یک درصد این افراد به افراط گرایی روی بیاورند کشور با حملات تروریستی مواجه خواهد شد.
اظهارات این وزیر مالزیایی در حالی صورت می‌گیرد که روزنامه نیو استریتس تایمز چاپ مالزی روز گذشته در خبری به نقل از منابع آگاه عنوان کرد که دو بمب‌گذار انتحاری مالزیایی طی روزهای گذشته در عملیات‌های جداگانه در شهرهای رقه در سوریه و تکریت در عراق کمربندهای انتحاری خود را منفجر کرده و در جریان این عملیات‌ها 33 نفر به قتل رسیدند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها