آل سعود از تشدید مشکلات، نگران است

کد خبر: 482031

یک روزنامه آمریکایی در مطلبی با اشاره به تحولات اخیر در عربستان سعودی نوشت که خاندان حاکم آل سعود با تشدید مشکلات داخلی و خارجی خود احساس نگرانی روز افزون می‌کند.

تسنیم: روزنامه لس آنجلس تایمز در مطلبی با اشاره به تحولات اخیر در عربستان سعودی نوشت: خاندان حاکم آل سعود در عربستان با تشدید مشکلات داخلی و خارجی خود احساس نگرانی روز افزون می کند.
روابط مستحکم عربستان و آمریکا رو به وخامت می رود؛ بویژه بعد از اعدام گروهی 47 نفر از جمله شیخ نمر باقر نمر از مخالفان آل سعود در اوایل ماه جاری در عربستان.
لس آنجلس تایمز به بیان شماری از بارزترین مشکلاتی پرداخت که رژیم آل سعود را تهدید می‌کند و از جمله به افزایش صدای مخالفان در داخل و مقابله آل سعود با آن از طریق سرکوب و مجازات های سخت اشاره کرد. این امر علاوه بر وجود نگرانی از وقوع حملات تروریستی داعش در عربستان و کاهش شدید بهای نفت است که باعث کسری در بودجه عمومی عربستان شده است.
خاندان سعودی از بحران جانشینی رنج می برد زیرا دیپلمات های در محافل خصوصی خود می گویند که ملک سلمان 80 ساله از آلزایمر به علت پیری رنج می برد.
به نوشته لس آنجلس تایمز، مسئولان آمریکایی در صحبت های خصوصی خود نارضایتی خود را از رفتارهای عربستان پنهان نمی کنند و مسئولان سعودی نیز به نوبه خودشان عدم رضایت خود از طرف آمریکایی را کتمان نمی کنند.
دامنه شکاف در روابط آمریکا با رژیم آل سعود درحال گسترش است؛ بویژه بعد از جنایت اعدام های گروهی که اوایل سال جاری انجام داد و آمریکا برخلاف حمایت همیشگی و معمول خود اعلام کرد که از این رفتار راضی نیست.
دولت آمریکا از رژیم سعودی خواست که به حقوق بشر احترام گذاشته و از آن محافظت کند و کاخ سفید نگرانی اش را درخصوص اعدام آیه الله شیخ نمر باقر النمر روحانی بارز شیعه عربستانی ابراز داشت.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها